Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart i hela helve**e hittar jag Currywürst?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså efter min resa i Berlin har jag letat som en galning efter någon affär att köpa Currywürst i. INGEN verkar ha. Samma sak med såsen (som man iofs KAN göra själv, men där Heinze smakar bäst... Hittar ingenstans heller!
Någon som vet om det ens går att få tag på i Göteborg eller ens i Sverige?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-09-13 19:10

Korvhuset (finns i Malmö och Lund) har alltid currywurst på menyn. --- Korvhuset ---

Men det kanske är lite långt att åka bara för en korv.

Fyfan va illa! Malmö alltså... Hmmz... Har ju en polare där... Står att man kan köpa hem kallt... Undra hur man kan få det till Göteborg bara!

Ursprungligen av PeeMaN:

Undra hur man kan få det till Göteborg bara!

Posten erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden

Kolla om Lidl kan ta in.

  • Medlem
  • 2012-09-13 19:38


Det var här du åt?
Konnopke´s Imbiß

Ursprungligen av reze:


Det var här du åt?
Konnopke´s Imbiß

Åt på massa olika ställen. Den vi åt mest på låg direkt i anslutning till vårat hotell. Den hade öppet dygnet runt och det var helt tokigt när man kom hem där vid sex på morgonen och folk låg apfulla på borden och grejjor, haha.

  • Medlem
  • 2012-09-13 19:41

Konnopkes är "original" annars, missa inte nästa gång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 23:41

Ja, det är Berlin eller Malmö som gäller. Malmö är ju ett avant-garde på snabbmatsfronten. För många år sen kostade en falafel i Malmö 10 spänn (idag 20-25:-) och jag fick en chock i Västerås. Vi hade haft en spelning med punkbandet och var kraftigt bakfulla. Jag beställde en falafel på Taj Mahal och de ville ha 70 spänn!! Jo, jag köpte den.

  • Medlem
  • 2012-09-14 00:09

Falafel på Taj Mahal låter lika gott som burritos på China River.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-14 00:22
Ursprungligen av Baron:

Falafel på Taj Mahal låter lika gott som burritos på China River.

Låt inte namnet lura er...Det var (är?) bara orientalism i största allmänhet och de sålde både hamburgare, falafel och pakoras...

1
Bevaka tråden