Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste det vara matchande minnesmoduler i Xserve 2009

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoppla,

jag tänkte trycka i lite mer minne i vår Xserve (2009). Den har 12GB idag (6x2GB) och jag tänkte först stoppa i ytterligare 6x2GB, men så såg jag att 4GB-modulerna inte kostade mycket mer.

Min fråga blir alltså:
Hur viktigt är det att alla modulerna är likadana? I "Setup Guide" står det att det är bäst att alla modulerna matchar. Men jag funtar på om det inte är bättre för oss att få mer minne?

Eller ska jag bara ta och köpa 12x4GB på en gång?

Hilsen
A

  • Medlem
  • Oslo
  • 2012-09-17 23:31

Ja enligt Apple bör det ju vara identiska minnen så bästa skulle nog vara 12 st 4GB så har du maxat den.
Enligt: Xserve: How to remove or install memory

Jag har blandat 1GB och 2GB-kretsar i min 2009 Xserve och det fungerar bra faktiskt.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Jag har blandat 1GB och 2GB-kretsar i min 2009 Xserve och det fungerar bra faktiskt.

Tack så mycket! Det var precis detta jag funderade på – jag antar att prestandan blir lite bättre om modulerna matchar, men då vet jag att det borde funka även med omatchande!

Ursprungligen av augustekman:

Tack så mycket! Det var precis detta jag funderade på – jag antar att prestandan blir lite bättre om modulerna matchar, men då vet jag att det borde funka även med omatchande!

De ska vara av samma hastighet (åtminstone är mina det). Ett inbyggt verktyg i OS X kommer att berätta för dig om du satt minnena i fel ordning när du startat upp och loggat in på servern. Detta verktyg kan iofs starta upp även om du satt minnena rätt så jag vet inte hur mycket man ska bry sig om det egentligen.

1
Bevaka tråden