Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 - kommer ni köra med eller utan skydd?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-22 21:01

Den svarta iPhone 5:an avslöjar ju nötning och repor i högre grad än den vita. Ex. [URL="http://www.här och här pratas det om detta.
Många är besvikna (eller rasande!), men rimligtvis får man räkna med att kanterna på den svarta iPhone 5 snabbt blir nötta/blanka.

Så:
Kommer ni använda skydd eller ej på er svarta eller vita iPhone 5?

Tips på bra skydd kan man ju tänka sig posta nedan!

Senast redigerat 2012-09-23 10:33

Jag kör commando med min svarta så fort den dyker upp här hemma.

Ursprungligen av keptang:

Jag kör commando med min svarta så fort den dyker upp här hemma.

commando?

Ursprungligen av tqila:

commando?

Naken.

Ursprungligen av Capeman:

Naken.

Du och Joey Tribbiani..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 21:27

Jag kommer givetvis också köra "commando", no doubt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-22 21:35

Alltså skydd som plast eller liknande blir det aldrig, däremot brukar jag ha ett snyggt fodral när mobilen ligger i fickan men annars är det commando som gäller.

Edit: Vi får se när min iPhone 5 kommer, kanske blir utan fodral även i fickan

Jag surfar runt efter någon bra lösning för att ha iPhone 5 med på löprundan. Gärna att fästa i byxlinningen. Tips på lösningar mottages tacksamt. Till vardags får den nog vara naken, möjligen något smidigt läderfodral som man tar upp den ur vid användning.

Senast redigerat 2012-09-22 22:46
  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-09-23 02:14
Ursprungligen av Niklas99:

Jag surfar runt efter någon bra lösning för att ha iPhone 5 med på löprundan. Gärna att fästa i byxlinningen. Tips på lösningar mottages tacksamt. Till vardags får den nog vara naken, möjligen något smidigt läderfodral som man tar upp den ur vid användning.

Jag har i sommar haft korta tights från SOC som har en elastisk ficka på sida med ett hål för lurarna, funkar kalas, bara slänga i 4S och dra.
Förr i tiden hade jag hållare på armen men ficka är bättre tycker jag, får se när det blir kallare...:D

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-22 22:11

Själv är jag toknöjd med SwitchEasy Vulcan till min 4:a, och kan mycket väl tänka mig ett liknande "TPU"-skydd till min svarta 5:a. Kanske motsvarande från SwitchEasy om de tar fram ett (de har även bra medföljande skärmskydd). Eller kanske iSkin Solo.
Men 5:an verkar riktigt RIKTIGT hållbar utan skal - trevligt.

Jag gillar BookBook och är inne på mitt andra redan. Att ha allt med - kort- pengar och telefon passar mig perfekt. Kommer den till iPhone 5 blir det så. Innan blir det utan.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-09-23 02:27
Ursprungligen av adress@mac:

Jag gillar BookBook och är inne på mitt andra redan. Att ha allt med - kort- pengar och telefon passar mig perfekt. Kommer den till iPhone 5 blir det så. Innan blir det utan.

Jag har också BookBook och skaffar kanske en ny när jag skaffar 5:an,fast det går nog att ha nuvarande till den också, det var väl max 10mm på längden som utökades. Det blir snabbare att få fram kameran...;)

Ursprungligen av Hjopek:

Jag har också BookBook och skaffar kanske en ny när jag skaffar 5:an,fast det går nog att ha nuvarande till den också, det var väl max 10mm på längden som utökades. Det blir snabbare att få fram kameran...;)

Det kan nog fungera under en övergångsperiod. Fodralet är ju 8-10mm högre än iPhone 4S. Dom håller på att ta fram ett nytt BookBook från 12South - och skickar meddelande när det finns att beställa. Dyrast i mitt byte blir Tomtom hållaren original i bilen. - om det kommer någon ny. Den nuvarande åker väl ut på typ Tradera så länge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-23 20:32
Ursprungligen av adress@mac:

Det kan nog fungera under en övergångsperiod. Fodralet är ju 8-10mm högre än iPhone 4S. Dom håller på att ta fram ett nytt BookBook från 12South - och skickar meddelande när det finns att beställa. Dyrast i mitt byte blir Tomtom hållaren original i bilen. - om det kommer någon ny. Den nuvarande åker väl ut på typ Tradera så länge.

Samma här, bye bye till den. Dock har jag aldrig varit helt kompis med den, trots det är den bästa hållaren på marknaden, då den tenderade att lossna i sugkoppen oftare än vad jag ville.

Har kört med ett från Belkin i snart två år till min 4a. Tappat den oförskämt många gånger, bland annat från en stege på tre meters höjd. Kommer utan tvekan köpa ett likadant till 5an.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-22 23:12
Ursprungligen av gubbslyna:

Har kört med ett från Belkin i snart två år till min 4a. Tappat den oförskämt många gånger, bland annat från en stege på tre meters höjd. Kommer utan tvekan köpa ett likadant till 5an.

Vilket Belkin använder du?

Tror det är detta (fast mörkt) Belkin : Grip Vue for iPhone 4

Commando. Har sagt det förr. Säger det igen. En använd telefon ska se använd ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 23:06
Ursprungligen av gubbslyna:

Har kört med ett från Belkin i snart två år till min 4a. Tappat den oförskämt många gånger, bland annat från en stege på tre meters höjd. Kommer utan tvekan köpa ett likadant till 5an.

Usch, vad hemskt.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-09-22 23:19

Har ett fodral från SGP till min nuvarande 4S, fodralet är i läder och har funkat kanon, skulle kunna tänka mig ha ett liknande till min iPhone 5..

OM jag skulle köpa en iPhone 5 skulle den inte få ett skal. Har jag aldrig använt på någon av mina fyra. Då har man ju ingen glädje av den fina designen.

  • Medlem
  • 2012-09-23 00:27

Håller med de flesta här. Något skal blir det inte, däremot har jag redan ett fint läderfodral från Hugo Boss, med säkerhetsslejf, som redan räddat mig en gång. Något skärmskydd skulle jag aldrig kladda på telefonen, det behövs nämligen inte. Lyckades själv spräcka bakstycket på min 4S när jag tappade den i marken, men resten av telefonen har inte en repa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 02:56

Nej. Inget skydd. Repas den så att funktionaliteten äventyras får jag väl köpa en ny.

Vad är problemet?

Det är svårt att säga men på de "tester" som jag har sett så har de varit ganska våldsamma med telefonen så jag kan inte bedöma hur sannolikt det är att telefonen blir repad. Fast jag föredrar att den tål att falla framför reptålighet på baksidan

Senast redigerat 2012-09-23 07:12

Enligt ifixit.com verkar det vara betydligt lättare än på iPhone 4/4s att byta skärmen på 5an. Dock, om man är dåligt försäkrad eller har liten ekonomisk buffert har jag full förståelse för om man vill ha ett skydd, så jag tycker inte man ska snacka illa om att folk använder skal. Behoven är olika. Men "bookbook" är ju över alla gränser när det gäller smaklöshet. Ett estetiskt missfoster utan motstycke.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-09-24 00:26
Ursprungligen av Niklas99:

Enligt ifixit.com verkar det vara betydligt lättare än på iPhone 4/4s att byta skärmen på 5an. Dock, om man är dåligt försäkrad eller har liten ekonomisk buffert har jag full förståelse för om man vill ha ett skydd, så jag tycker inte man ska snacka illa om att folk använder skal. Behoven är olika. Men "bookbook" är ju över alla gränser när det gäller smaklöshet. Ett estetiskt missfoster utan motstycke.

Jag har min BookBook inte av estetiska skäl, har hellre telefonen naken, men tycker att det är så skönt med endast en sak istället för telefon och fodral med kort och sedlar...men när jag kommer åt så tar jag fram den ur fodralet och beundrar den...;)

Det blir en vit, eventuellt med ett BookBook fodral om det kommer till iPhone 5. Har inte hittat något om det än, men med tanke på hur populära de är till iPhone 4/4S så kommer det nog snart.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-09-23 11:50

När jag är hemma kör jag utan tvekan utan skydd.

På jobb kommer jag använda Otterbox Defender-series. Har använt otterbox-skal till Iphone 3G ända sedan sommaren 2008 då det den släpptes. Verkligen jättebra skydd. (Jobbar som elektriker, så telefonen är verkligen utsatt ibland.)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-23 12:16

Alltid utan skydd! Vem stenskottsfolierar en Ferrari liksom?

Ursprungligen av CEk:

Alltid utan skydd! Vem stenskottsfolierar en Ferrari liksom?

Iofs, men iPhone är mer att likna vid en Audi R8

Bevaka tråden