Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 köpt i USA

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Snabb fråga: en iPhone 5 som är köpt i USA, kommer den funka här hemma i Sverige?

Kommer ihåg att 3GS gjorde inte det..

Ursprungligen av alex126:

Kommer ihåg att 3GS gjorde inte det..

Inte?

Det gäller att inte köpa den som har CDMA istället för UMTS ("vanlig" 3G). Sen kommer LTE inte att funka alls vad jag förstår, oavsett vilken version du köper, på grund av att vi inte har samma frekvenser på LTE här.

Utöver detta har jag aldrig hört något som inte skulle funka i Sverige.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Inte?

Det gäller att inte köpa den som har CDMA istället för UMTS ("vanlig" 3G). Sen kommer LTE inte att funka alls vad jag förstår, oavsett vilken version du köper, på grund av att vi inte har samma frekvenser på LTE här.

Utöver detta har jag aldrig hört något som inte skulle funka i Sverige.

Men du kan plugga in ett SIM kort i CDMA modellen och köra den här i Sverige - och när det gäller LTE så fungerar nog inte ens modellen vi köper i Sverige:)

Skämt å sido, ska du köpa en telefon i USA så tror jag att det är bättre att köpa CDMA modellen för den modellen har de LTE frekvenser som den "icke-ATT" GSM modellen har (plus några till). GSM USA modellen har helt andra (och färre) LTE frekvenser.

Länk: The Verizon iPhone 5's SIM slot is unlocked, as it turns out | iMore.com

Innan iPhone 4 släpptes var alla iPhone som såldes i USA låsta till AT&T. Kan vara det TS tänker på. Det fanns ingen CDMA-version av 3GS.

1
Bevaka tråden