Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kokhet iPad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-09-29 18:42

Efter mitt besök på Apple Store var min iPad kokhet när jag kom hem.
Den hade legat i ryggsäcken i sitt fodral med wifi och Dropbox påslaget. Jag kände redan att fodralet var varmt, och iPaden var säker närmare 60°c varm. Batteriet hade minskat från 63% till 7% på två timmar. Så någonting har den sysslat med, men vad?
Som sagt, endast en redan synkroniserad Dropbox påslaget och den gör inga säkerhetskopior till iCloud.

Vad kan ha hänt?

Någon app som fått spelet ?
min Ipad blev stekhet en gång när lilltjejjen spelade nått spel, stängde ner och startade om
och sedan blev den sval igen

Ja, nån app som fått spelet.
Gör en hard-reset, hem+strömknapp tills Apple-loggan dyker upp så ska det vara lugnt.

  • Medlem
  • 2012-09-29 20:29

I så fall måste de ha varit Dropbox, eftersom det var den enda app som var igång. Har aldrig råkat ut för det tidigare. Jaja, nu är den laddad och har normal temp igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-29 21:58

Min iPad blir tämligen ofta stekhet. Nästan så varm att det är obehagligt att hålla den. Givetvis sker detta främst om jag kollar på streamat material och eller film, men jag har inte kunnat se exakt vilka processer som är de värsta bovarna. På många vis finner jag det egentligen ohållbart att en platta ska bli så varm, men jag står den lilla stund jag behåller den.

1
Bevaka tråden