Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arbetsinstruktion på iPad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!
Jag har fått i uppgift på jobbet att digitalisera vår arbetsinstruktion och få denna tillgänglig på tre st iPads. Frågan är bara hur jag ska gå tillväga. Jag hoppas kunna få hjälp av alla skarpa hjärnor här. Förutsättningarna är som följer.

1. Dokumentet finns idag i MS Word-format (drygt 300 sidor)
2. När dokumentet är sammanställt skall det vara sökbart på iPad. Hela tanken bakom projektet är att de anställda ska slippa bläddra i pärmar och minska pappershanteringen.
3. Vi vill hålla det offline, så att lägga det i iCloud, DropBox eller Gdrive är inte aktuellt. Det finns inget WiFi och säkerheten kring dokumentet gör att vi inte vill lägga det på någon form av nätverk.
4. Endast platschefen ska kunna redigera dokumentet och därefter synka originalet (på Windows-dator) med inkopplad iPad.

Finns det någon lösning på detta? Jag är tacksam för alla förslag.

Senast redigerat 2012-09-30 19:06
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-30 19:12

Gör en bok med Apples iBook Author eller liknande?

Blir de sökbara på ord? Vad behövs? Kan man göra det av MS Word-dokument?

Det absolut enklaste är att göra en pdf av worddokumentet och lägga in det i iBooks.

Så enkelt det låter. Tänk att jag inte ens funderat på det tidigare. Har inte ens övervägt iBooks tidigare. Tack

1
Bevaka tråden