Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad heter filmen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-10-01 15:03

En pundare i England går och lägger sig i en hög av nånting som sen lastas i ett plan och släpps ned över Bosnien. Pundaren blir uppmärksammad i brittisk TV pga. sina humanitära insatser. Jag kommer inte ihåg vad denna engelska film heter. Någon som kan hjälpa mig?

bosse

Har du någon aning om vilket årtionde filmen är ifrån?

  • Medlem
  • 2012-10-01 16:55

Min fru har fått reda på filmens namn - "Underbara människor".
Så här skriver Lovefilm om den:
"En bosnisk kroat och en bosnisk serb - en gång från samma by, men nu fiender - träffas på en buss i London. De börjar slåss, slängs av bussen och fortsätter slagsmålet och jakten går längs Londons gator. I en annan del av London råkar Pero, en bosnisk flykting, bli påkörd av en bil och hamnar på sjukhus där han behandlas av läkaren Portia som omedelbart förälskar sig i honom. Samtidigt försöker den överarbetade förlossningsläkaren Dr Mouldy att ta sina rödhåriga, bråkiga tvillingar till skolan. Hans fru har just lämnat honom och livet är i spillror. Griffin och hans huliganpolare Jim och Bigsy är på väg till Rotterdam för att se VM-kvalmatchen mellan Holland och England. England förlorar, de tröstar sig med lite heroin vilket leder till att Griffin vaknar upp på helt fel ställe... "

En film arr rekomendera!

bosse

Jaha, den letade jag fram för flera timmar sedan (Beautiful People), men tyckte inte alls den matchade din beskrivning så jag struntade i att nämna den...

1
Bevaka tråden