Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transkribera med Express scribe

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej, funkar express scribe, å traskibera med, alltså har min intervju där, men ingen text efter man har lyssnat

Senast redigerat 2012-11-06 12:23
  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-11-06 09:01

Klippt och klistrat från deras FAQ Express Scribe - How do I turn the mp3 voice recordings into text? I dragged and dropped an mp3 file successfully and it played fine. But my goal is a printed text of the conversation.

Citat:

How do I turn the mp3 voice recordings into text? I dragged and dropped an mp3 file successfully and it played fine. But my goal is a printed text of the conversation.

Many people think that Express Scribe will automatically transcribe your audio file for you. This is not so. Express Scribe is a tool that allows you to play your message and type your file by hand. There are shortcut function keys that allow you to Fast Forward, Play and Rewind. You can also purchase a foot pedal that can do the same thing for you so you do not need to lift your hands.

Tack för tipset föresten, ska transkribera ett antal intervjuer till mitt examensarbete och inte sett någon programvara för transkribering tidigare, kört med QT tidigare vilket är lite omständigt då man måste växla fönster hela tiden samt att tidsstyrningen inte är optimal. Ska kika på detta, verkar intressant

Bevaka tråden