Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes är på fel språk

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

En polare har köpt en begagnad iMac av en spanjor. Allt är på svenska och engelska som man förväntar att det ska vara utom iTunes. Den är huvudsakligen på spanska - endast iTunes Store och auto-spellistorna är på svenska.

Kollar under systeminställningar och "Språk och text", där är endast svenska och engelska listat i just den ordningen.

Någon som har förslag på hur man löser detta?

Ser ut som på bilden alltså

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-13 20:31

Är iTunes Store inloggat på säljarens spanska konto?

Nej, var inte inloggad alls. Nu är den inloggad på polarens konto, men samma fel återstår. iTunes Store är på svenska men iTunes-programmet är på spanska.

Har installerat över befintliga iTunes. Men om den går att ta bort innan är det något jag inte vet hur man gör.

Ursprungligen av andnewman:

Har installerat över befintliga iTunes...

Det är bra om man nämner alla åtgärder som man redan har provat, så slipper vi slösa tid på att ge de tipsen, och du slipper slösa tid på att läsa dem.

Om det hade varit jag så hade jag installerat om hela systemet. Om jag köper en begagnad dator så vill jag ha ett nytt, fräscht och orört system.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-13 22:26

Har du följt guiden på: iTunes: Ändra visningsspråk

Provat att ladda ner iTunes och installera över?

Ursprungligen av reboot81:

Har du följt guiden på: iTunes: Ändra visningsspråk...

Den guiden handlar om språkinställningarna i systeminställningar, och enligt inlägg #1 så säger han att de inställningarna är rätt.

Ursprungligen av reboot81:

...Provat att ladda ner iTunes och installera över?

Det tipset gav jag i inlägg #4, och i inlägg #5 säger han att han redan har provat det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-13 22:38

Har precis gjort i ordning en tysk dator till en svensk användare. Efter en del trixande visade det sig vara svårt att få bort alla spår av det tyska språket bara genom inställningar, och det ända som hjälpte var att formatera om disken och installera en fräsch kopia av OS X.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är bra om man nämner alla åtgärder som man redan har provat, så slipper vi slösa tid på att ge de tipsen, och du slipper slösa tid på att läsa dem.

Ber om ursäkt, installerade över efter jag postade första inlägget och missade att komplettera när det var gjort.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om det hade varit jag så hade jag installerat om hela systemet. Om jag köper en begagnad dator så vill jag ha ett nytt, fräscht och orört system.

Jag håller med om detta, men min polare vill ha så lite besvär som möjligt. Iofs tycker jag inte en ominstallation av burken är några problem. Men vi är alla olika!

Ursprungligen av norell:

Har precis gjort i ordning en tysk dator till en svensk användare. Efter en del trixande visade det sig vara svårt att få bort alla spår av det tyska språket bara genom inställningar, och det ända som hjälpte var att formatera om disken och installera en fräsch kopia av OS X.

Trista nyheter. Får nog göra det här också i sådana fall.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-11-13 22:58

Provat att göra nytt användarkonto på datorn?

Ursprungligen av filuren:

Provat att göra nytt användarkonto på datorn?

Tack! Det fungerade!
Trodde han hade gjort det, men han hade bara döpt om det gamla.

Ledsen för ett sent svar, men har haft mycket att göra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-11-18 10:43
Ursprungligen av andnewman:

Trodde han hade gjort det, men han hade bara döpt om det gamla.

Genvägar är senvägar...

1
Bevaka tråden