Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ska man tillfredsställa sitt musikbehov?

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av westerlu77:

iTunes match verkar äntligen vara på gång till Sverige!

Källa?

Detta vore gult för mig, vet inte hur många gånger jag har tappat mitt bibliotek

Om du går in på iTunes så står det iTunes match i snabblänkar (nytt) så jag antar att det kommer när som helst.

Var ett tag sedan jag var aktiv här.

Jag tycker det inte är en självklar fråga. Spotify är bra på att upptäcka ny musik men tycker den käkar upp en del bandbredd :/ Det är ju rätt dyrt om man ska köpa musiken lagligt, vilket jag vill göra.

Jag kör utan tvekan på att köpa musik.

Spotify kostar 1 200kr per år. Den dag som tjänsten avvecklas så har man ingenting kvar, alls. Då står man där i skiten och får antingen hitta en ny tjänst eller köpa musiken, och det gör att det blir mycket dyrare. Därför köper jag all musik.

Hejsan,

Såg att jag skrev fel när jag skrev tråden, menade att mitt Spotify premium skulle sluta gälla slutet utav den här månaden. Jag har en del beslutsångest. :/

Jag lyssnar och älskar house, clubmusik, trance, lounge och i den stilen men inget uttjatat mainstream. Men det är ju grymt när man väl hittar nåt som tilltalar en och när man vill lyssna på nåt för att avgöra om gillar det mer än 90 sek som det är på iTunes.

iTunes är ju bra för där slipper man allt överflödigt som vad Anna, Olle & Company lyssnar på för tillfället. Man nackdelen är ju där tar ju musiken plats och det kostar mer. Jag vill ha nån sån här lösning från Apple, är det ens möjligt? För Apple skulle väl förlora ganska mycket pengar då för de skulle ju bli mindre köp i deras butik?

Jag vet inte som sagt hur man gör att få fler röstningsalternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-18 23:07

Om 10-15 år lär dina och andras CD-skivor börja gå sönder. Jag tror inte de håller mer än i 25 år.

Bara en notering. Skivorna kommer inte hålla i all evighet. CD / DVD-media håller inte så länge. BluRay aningen bättre men jag tror man pratar 50 år på dem. Jag tror nästan vinyler har längst hållbarhet om de bara ligger på hyllan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-18 23:26

Njae, fabrikspressade CD/DVD har mycket lång livslängd med ett ytskikt som består av perforerad aluminium. Dom får man nog skada mekansisk för att de skall ta slut.

CD-r/DVD±r fungerar på annat sätt - färglager- så här är det kortare tid. Kolla tillverkarens spec och halvera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-18 23:58
Ursprungligen av spaceas:

Njae, fabrikspressade CD/DVD har mycket lång livslängd med ett ytskikt som består av perforerad aluminium. Dom får man nog skada mekansisk för att de skall ta slut.

CD-r/DVD±r fungerar på annat sätt - färglager- så här är det kortare tid. Kolla tillverkarens spec och halvera

Ah! Jag fick 25 år sagt till mig. Men då kanske man pratade CD-R.

Det låter bättre i sådant fall!

Bevaka tråden