Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag snygga fodral till 15" MacBook Pro retina?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letat runt en del och gillar detta:

Leather Laptop Cover 15" Brown - P.A.P Sweden

Men känns en aning vekt, finns det några likande?

Vekt? Vad menar du? VIll du ha ett som skyddar mot stötar eller vad? Det där var annars ganska snyggt

  • Medlem
  • 2012-12-02 20:22

Ja, classy!

Hittar du ett av råhud är det ju starkare, men kan vara svårt att hitta.

Jag tycker lädret såg ut att vara ganska tunt i fall man skulle tappa den i backen?

Denna känns mer rejäl:
Incase 15-tums Nylon Pro Sling Sleeve för MacBook Pro med Retina-skärm - Apple Store (Sverige)

Men jag gillar inte designen.

Men går ni runt med datorn i ett tunt fodlar i handen eller har ni den i ytterligare en väska?

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-12-03 10:17

Tänk på att MBP 15 Retina är tunnare än standard MBP 15; det innebär att passformen inte blir som man önskar sig ifall fodralet inte är framtaget specifikt för retina. Tips: Sleeves for my Apple MacBook Pro 15-inch (Retina) by booq Kan vara svåra att hitta i Sverige; jag köpte min Taipan via tyska Amazon.

Fick för mig att det var samma, okej då minska utbudet drastiskt. hittade några

Vintage Messenger Bag | Whipping Post

Har kollat på m-store på götgatan och den butik som ligger vid sergelstorg, hittade inga andra snygga. Någon som kan tänka sig någon annan butik eller nätbutik?
Frågan är hur bra dden sitter på retina:
MacBook Retina BioLeather Sleeve / Case Spin me by filzstueck

Denna också
Large leather clutch Sleeve Case in Leather 15 by MarDesignShop

  • Medlem
  • Solna
  • 2012-12-15 11:22

Nu verkar det som du är ute efter något rejälare och läder men vill ändå tipsa om denna sleeve som passar retina som handen i handsken:

COTEetCIEL Diver MBP15'' - Macoteket

Bra pris just nu!

1
Bevaka tråden