Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva adresser utan http i min iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • GBG
  • 2012-12-06 19:06

Hej allihopa. Har letat mig fördärvad efter en lösning på mitt problem utan framgång. Av någon anledning så går det inte längre att skriva adress i adressfältet och söka utan http:// i safari på min iphone vilket jag alltid kunnat göra hittills. Är det någon som vet hur man skulle kunna rätta till detta? Jag har testat med om start, hård omstart, rensat cookies, återställt nätverksinställningarna men inget funkar. Google fältet funkar utmärkt som vanligt men ska jag skriva en adress så måste jag altså manuellt skriva http:// och sen resten av adressen.

Tack på förhand

Testat att göra en backup på telefonen, återställa enheten, lägga in programmen igen UTAN att återställa från en säkerhetskopia?

  • Medlem
  • GBG
  • 2012-12-06 22:08

Reboot81 altså om jag ska öppna en sida så går det så länge jag skriver hela adressen t.ex. Apple eller Apple altså jag måste skriva http:// först för att kunna öppna någon sida överhuvudtaget. Det behövdes inte hittills.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-06 22:02

Hur ansluter du? Vad har du för DNS:er? Prova Googles.
Om du skriver in 81.201.220.168 eller 74.125.227.100 , fungerar det gå?

  • Medlem
  • GBG
  • 2012-12-06 22:04

Varför jag inte återställt luren är att jag har ingen lust att inneha ett operativsystem som fortfarande e i utvecklingsstadie. Jag hoppades på att någon skulle ha någon annan idé förutom att behöva återställa.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-06 22:19
Ursprungligen av jiggy:

Varför jag inte återställt luren är att jag har ingen lust att inneha ett operativsystem som fortfarande e i utvecklingsstadie. Jag hoppades på att någon skulle ha någon annan idé förutom att behöva återställa.

-Hur resonerar du? 6.0.1 är inte i utvecklingsstadie.
Vilken version kör du?

Ansluter du via WIFI eller GSM? Operatör? Jailbreakad lur? Vilken lur pratar vi om förresten?
Provat byta ut DNS:er?
Provat någon annan browser, tex Chrome?

  • Medlem
  • GBG
  • 2012-12-06 22:23

Har en 4s med 5.1.1. Hör hela tiden folk som klagar på den senaste ios så jag väntar. Det spelar ingen roll hur jag ansluter till nätet vare sig det är gsm eller via wifi så e det samma problem. Jag misstänker att det har strulat till sig i antingen safarin eller i ios.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-08 14:42

Och om det har strulat till sej i Safari eller i iOS så laddar man ner en ny, dvs Återställer.
Ver 6.0.1 funkar kalas för mej...

  • Medlem
  • GBG
  • 2012-12-08 14:50

Återställer man så måste man göra en helt ny installation d.v.s. diverse inställningar försvinner å annat smått å gott som inte ingår i d vanliga. Gör man inte d då har man egentligen bara installerat om ios:en men d betyder inte att d löser problemet. Därför vill jag helre försöka med att fixa d på annat sätt om d går än att behöva ställa in allt från början igen.

Ursprungligen av jiggy:

.... än att behöva ställa in allt från början igen.

Du har väl en Icloud eller datorbackup? Då backas alla inställningar också.

Vad händer om du avslutar Safari genom att dubbelklicka på hemknappen (när du är på hemskärmen), trycka länge på Safariikonen och trycka på (-) knappen? Nästa gång du startar Safari startar den från början och inte ett sparat tillstånd.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-08 19:55

Hur gick det med Chrome? Är det en Jailbreakad lur du har? Provat med annan DNS, tex Googles?

  • Medlem
  • GBG
  • 2012-12-08 22:42

Suddgummi, om man inte gör en helt ny installation så ändras inget. Altså helt meningslöst om man vill rätta till fel. Chrome funkar alldeles felfritt då e d nåt som har hänt me safarin.
Reboot81 ja den e jailbreakad.

Om den nu är jailbreakad så har du väl sparat SHSH för Iphonen? Vad är problemet med att återställa samma release som du nu har på telefonen då?
Alla jailbreakade applikationer har du väl backup på dem via PKGBackup eller nåt av de andra backupprogrammen?

  • Medlem
  • GBG
  • 2012-12-08 23:08

Suddgummi d e en process jag helst vill slippa om d går att bara fixa till safarin.

1
Bevaka tråden