Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud från inbyggda högtalare och extern källa samtidigt iMac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det går att ställa in iMac så att den kan spela ljud från de inbyggda högtalarna samtidigt som hörlursutgången används?

Det kanske inte spelar så stor roll i just det här fallet, men lite grundinformation är aldrig fel. T.ex. vilken iMac-modell det är, och vilken version av OS X det är.

OS X 10.6.8
Tror det är en sen 2009. 27"

Tack för förslag, men som jag förstår det kan ingen av de här sätten tolka hörlursutgången och de inbyggda högtalarna som olika enheter vilket gör att det inte fungerar.

Det känns som enkel grej att ordna det här, det borde finnas en inställning någonstans med innebörden "stäng ej av inbyggda högtalare när hörlurar sätts in".

Ursprungligen av tobiasgronlund:

...borde finnas en inställning någonstans med innebörden "stäng ej av inbyggda högtalare när hörlurar sätts in".

Nej, någon sådan inställning finns inte. Du får nog nöja dig med någon av de föreslagna metoderna. Jag förstår inte varför du anser att de inte fungerar.

Hur kan det vara en enkel grej när du vill ha två skilda ljud från ett ljudkort?
Över två utgångar?

Senast redigerat 2012-12-09 20:25

Jag lade nu märke till formuleringen i trådens rubrik. Vad menar du med "extern källa"? Det stämmer ju inte alls med vad du har beskrivit i dina inlägg.

Jag skulle gärna se att du berättar lite mer i detalj vad det är du vill uppnå.

Det är enkelt, det jag vill är att högtalarna i iMacen och stereon (som är kopplad till hörlursuttaget) ska spela samma musik. Tycker inte att det går att beskriva mer i detalj än så.

Ja, det är en felformulerad rubrik. (Men i mitt första inlägg framgår det iallafall tydligt vad jag vill åstadkomma)

Jesper, har du provat sätten du föreslår? Isåfall får du gärna beskriva hur du gjorde, i första hand ljud/midiinställningarna.

illerG, är inte säker på vad du menar med skilda ljud? Men för mig låter det inte så svårt att skicka samma signal till två utgångar. Men det verkar ju tydligen var det.

Ursprungligen av tobiasgronlund:

...Ja, det är en felformulerad rubrik. (Men i mitt första inlägg framgår det iallafall tydligt vad jag vill åstadkomma)...

Bra. Då vet vi det. Det var just konflikten mellan rubriken och första inlägget som jag ville ha förklarad.

Ursprungligen av tobiasgronlund:

Jesper, har du provat sätten du föreslår? Isåfall får du gärna beskriva hur du gjorde, i första hand ljud/midiinställningarna.

Nej, har aldrig haft något sådant behov.

1
Bevaka tråden