Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Maps för iOS 6 är här

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-12-13 06:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-13 08:13

Hipp hurra! Kikat lite redan. Ger ett snabbt och bra intryck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-13 08:43

Riktigt bra kartapp.
Önskar att Apple och Google kunde komma överrens istället och köra på denna som standard, men det lär ju aldrig hända.

Nu fick alla "Apple kommer aldrig att godkänna en Google Maps-app" så de teg

Ursprungligen av Trineo:

Riktigt bra kartapp.
Önskar att Apple och Google kunde komma överrens istället och köra på denna som standard, men det lär ju aldrig hända.

Dom körde den i fem år (sort of) och bytte precis, så nej, inte inom en överskådlig framtid

Men det finns en övergripande fråga om att få ändra förval i iOS som Apple verkligen borde ta tag i. Sett ur ett användarperspektiv vore det otvivelaktigt bättre om iOS tillätt att användaren bestämde vilken webbläsare, vilken kartapp, vilket mejlprogram osv som var förvalt.

Jag kan inte se något argument från Apple för att det är en bättre användareupplevelse att inte kunna byta detta om man vill.

(Men en vidare diskussion om detta är föremål för en annan tråd.)

Ursprungligen av Adrian B:

Nu fick alla "Apple kommer aldrig att godkänna en Google Maps-app" så de teg

Dom körde den i fem år (sort of) och bytte precis, så nej, inte inom en överskådlig framtid

Men det finns en övergripande fråga om att få ändra förval i iOS som Apple verkligen borde ta tag i. Sett ur ett användarperspektiv vore det otvivelaktigt bättre om iOS tillätt att användaren bestämde vilken webbläsare, vilken kartapp, vilket mejlprogram osv som var förvalt.

Jag kan inte se något argument från Apple för att det är en bättre användareupplevelse att inte kunna byta detta om man vill.

(Men en vidare diskussion om detta är föremål för en annan tråd.)

Kom ihåg. Appen var Apples men den använde sig av Googles kartmaterial

Ursprungligen av BlackSmp:

Kom ihåg. Appen var Apples men den använde sig av Googles kartmaterial

Japp, därav mitt "sort of" ovan.

Min poäng var att Apple precis bytt och efter all skit de gått igenom hittills (på grund av undermåliga kartor) så är det bara en väg framåt just nu: att förbättra sin egen lösning. Att kasta in handduken och byta tillbaka finns inte på kartan.

Lite pixlig på iPad o dessutom eftersom appen är universell istället för anpassad så tar vissa element alldeles för stor plats på skärmen-sökfältet tex.

Lokaliseringsmässigt är den nog bättre än Apples som i min stad visar mänder med företag på platser där de inte är men utseendemässigt hade jag väntat mig mer

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-12-13 12:08
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Lite pixlig på iPad o dessutom eftersom appen är universell istället för anpassad så tar vissa element alldeles för stor plats på skärmen-sökfältet tex.

Lokaliseringsmässigt är den nog bättre än Apples som i min stad visar mänder med företag på platser där de inte är men utseendemässigt hade jag väntat mig mer

Vänta nu? Har jag missat nått? Universell betyder väl att det är en och samma App till både iPhone och iPad men att den är optimerad för båda enheterna. Googles Kart-app är ju inte ett dugg anpassad för iPad och där med inte heller universell. Alltså är det ännu så länge bara en iPhone App. Alla iPhone-appar funkar också på iPad men de måste förstoras för att fylla ut skärmen. Vilket resulterar att allt blir stort och pixligt.

Ursprungligen av Spooky:

Vänta nu? Har jag missat nått? Universell betyder väl att det är en och samma App till både iPhone och iPad men att den är optimerad för båda enheterna. Googles Kart-app är ju inte ett dugg anpassad för iPad och där med inte heller universell. Alltså är det ännu så länge bara en iPhone App. Alla iPhone-appar funkar också på iPad men de måste förstoras för att fylla ut skärmen. Vilket resulterar att allt blir stort och pixligt.

Det var det jag menade

Första intrycket är bra – snabb och bra kartor.

Några saker jag saknar är busshållplatser (Stockholm) och kollektivtrafiksök (Google Transit, Stockholm), vilket funkade i iOS5 och funkar på webbversionen.

Helt rätt.

Och det är rätt intressant att det blev stora rubriker när australienska polisen gick ut och varnade folk för att blint lita på Apples kartor, men nästan inga rubriker alls när de någon dag efteråt gick ut och varnade för samma sak när det gäller Googles kartor.

GPS och kartor ersätter inte sunt förnuft...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-13 23:28

Vad ska jag med denna till?

Den har inget som andra kartappar inte har redan...

1
Bevaka tråden