Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvinner alla filer till en App om man raderar den?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2012-12-13 18:28

Har tidigare använt Flex:Palyer flitigt, men den håller inte måttet längre

Alla filmklipp jag hade i telefonen till Flex:Player och som syntes i Flex:PLayer, raderas de när man raderar appen? Tror jag hade en del filmklipp jag fört över via iTunes (när man markerar Program/Flex:Player) men nu i nya versionen syns det ingenting.

Frågan är för att jag tycker att det är lite snålt med lagringsutrymme kvar, och jag var inne på att det kanske låg lite filmklipp i telefonen som inte Flex:Player ser längre och kan därför inte radera...

Normalt sett ja. Möjligt att om en utvecklare slarvat att det inte gör det.

Ursprungligen av keptang:

Möjligt att om en utvecklare slarvat att det inte gör det.

Det ska inte gå att slarva. Alla appar ligger i sin egen sandlåda som kastas när du raderar appen.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det ska inte gå att slarva. Alla appar ligger i sin egen sandlåda som kastas när du raderar appen.

Då är det bara för TS att gå in i Settings / General / Usage och ta bort det som tar upp utrymme då.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2012-12-14 09:23
Ursprungligen av keptang:

Då är det bara för TS att gå in i Settings / General / Usage och ta bort det som tar upp utrymme då.

Bra tips, tack, där fanns det en del bamsar

Har en sån där flådig få-x-antal-gratisappar-om-dagen, det har fyllts på med rätt många onödiga appar kan man säga Blir nog till att rensa upp, tur att man ska ha halvdagskonferrens idag då Blir ju perfekt!

Finns det något sätt att se i appStore vilka appar man har haft tidigare? Tänker inte bara om man tar bort dem, glömmer bort namnet och ångrar sig utan även om man sumpar iPhonen eller dylikt...

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det ska inte gå att slarva. Alla appar ligger i sin egen sandlåda som kastas när du raderar appen.

Inte helt korrekt. Information kan släpa kvar. Tar du t.ex. bort Twitter-appen så ligger ändå inloggningsinformation etc. kvar under en viss tid så att det automatiskt finns där när appen läggs in igen. Det stör mig.

Ursprungligen av maskh:

Inte helt korrekt. Information kan släpa kvar. Tar du t.ex. bort Twitter-appen så ligger ändå inloggningsinformation etc. kvar under en viss tid så att det automatiskt finns där när appen läggs in igen. Det stör mig.

Det kan ju ha att göra med att Twitter ligger inbakat i systemet på ett annat sätt.

1
Bevaka tråden