Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

äntligen HBO!

Tråden skapades och har fått 339 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-29 14:36
Ursprungligen av planB:

För bästa bildkvalitet måste man ansluta direkt till dator. Detta är inget unikt för HBO.

Jo det är unikt för HBO för varken Netflix eller någon playkanal presterar så dålig bild genom airplay.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-10-29 16:49
Ursprungligen av planB:

För bästa bildkvalitet måste man ansluta direkt till dator. Detta är inget unikt för HBO.

Alla andra strömmningtjänster jag använder med Airplay har bättre bildkvalité än HBO. Dom är exceptionellt dåliga.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-10-30 09:17

Är det bara jag som inte fattar hur man får upp en airplaysymbol i appen? Eller fungerar det på något annat sätt?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-10-30 09:27
Ursprungligen av andas:

Är det bara jag som inte fattar hur man får upp en airplaysymbol i appen? Eller fungerar det på något annat sätt?

AirPlay finns inte i själva appen.
Du måste aktivera skärmdubblering genom kontrollcenter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-31 00:44

Jag kan inte sluta skratta åt HBO, de är så patetiskt dåliga

De matchas endast av ComHem, bolaget som nu enbart erbjuder TiVo till sina kunder. De säger att det är det nya, oslagbara...synd bara att det är 10-15 år sedan det var i stil med det

Såg på FB att HBO ändrar abonnemangsform nu finns endast 79 kr i månaden utan bindningstid gäller även befintliga kunder .
Definitivt ett steg i rätt riktning

Ursprungligen av memnon:

Såg på FB att HBO ändrar abonnemangsform nu finns endast 79 kr i månaden utan bindningstid gäller även befintliga kunder .
Definitivt ett steg i rätt riktning

Förstår HBO, klart man måste dumpa priserna när man tekniskt sett har en kass tjänst för sina kunder.
Skulle jag gissa så tror jag inte att HBO blir så långlivat i norden om man inte rejält skärper till sig och levererar en lika bra tjänst som sina konkurrenter.

Citat:

En produkt, ett pris.

Vi har gjort det enklare för nya och befintliga kunder att abonnera på HBO Nordic. Vi har nu bara en abonnemangsform: 79 kronor/månad utan bindningstid.

Vi är även glada att kunna presentera vår nya FAQ app där du kan hitta svar på dina frågor om vår tjänst. Om du inte hittar svaret där, hjälper vår kundtjänst dig. Se under ”Kundtjänst” hur du kommer i kontakt med dem.

Mvh,
HBO Nordic

Mjölka det sista och sen dags att lägga ner.

Några månader sen..

Citat:

Hej,
och tack för ditt meddelande.
HBO är ett stort välkänt varumärke och vi är inte några nykomlingar på marknaden.

Därav har vi 12 månaders bindningstid av den anledningen att vi inte är intresserade av “engångs-besökare” utan en återkommande kund.

Den stollen som var ansvarig för HBO Nordic, när man hade den attityden är ute ur leken. Det är nya aktörer nu och det är bara att hoppas att de fattar bättre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-25 13:03

Bra, nu är allt som krävs lite uppryckning vad gäller iOS appen samt se till att det kommer in en app i Apple TV.
Bildkvalitén på iOS appen är ju under all kritik när man kopplar ihop med en TV. Jag brukar ibland använda barnens Samsung TV som har en app för HBO Nordic och skillnaden i bildkvalitét är enorm. Däremot suger ju Samsungappen på andra områden, typ försöka hitta avsnittet man skulle se...

Bevaka tråden