Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fortsätta med Netflix?

Tråden skapades och har fått 93 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag låter det löpa på, ingen direkt kostnad och jag gillar konceptet, även om utbudet kunde varit bättre och lättare att överskåda.
Vet inte om nån av de andra tjänsterna är bättre, men vad jag hört så verkar det inte som det.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag låter det löpa på, ingen direkt kostnad och jag gillar konceptet, även om utbudet kunde varit bättre och lättare att överskåda.
Vet inte om nån av de andra tjänsterna är bättre, men vad jag hört så verkar det inte som det.

Finns ännu ingen tjänst som är så heltäckande som Netflix. Dessutom med så bra ljud och bild.

Glöm inte bort våra forumregler som bl.a. innebär att hålla en trevlig ton mot varandra.

Mvh

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-05 23:33

Är en fan av The West Wing så denna serie ska bli intressant att se hur den är.
House of Cards (TV Series 2013– ) - IMDb

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-06 00:18

När vi ändå pratar Netflix kan jag rekommendera "The Station Agent". Det var ett tag sedan jag såg filmen men detta drama borde fungera än idag.

Dexter uppdaterat likaså Mad Men. Inte nu men för någon vecka sedan. Trevligt att det börjar få fart.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-01-06 01:01

Även Twin Peaks finns nu på Netflix.

Jag upplever att Netflix har fått fart på uppdateringarna nu när många ska börja betala. Trevligt trevligt måste jag säga.
Sedan har det hänt att jag nu kan se en film som Film sack (The Film Sack Podcast! | Mining the depths of film entertainment for all mankind…) pratat om!

Netflix + HBO = 158 kr/mån det är 100 kr billigare än vad mitt nuvarande tv-abbonemang kostar. Då får jag tillgång till oändligt mycket mer TV-serier och filmer än vad det erbjuder. Samt att jag kan titta när jag vill.
Jag måste varit helt jävla dum i huvudet när jag skrev på för Visat under 2012. Helt jävla dum i huvudet.
Till det kommer också att säljaren lovade mer än vad jag fick vilket känns så där lite lagom surt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-06 11:29
Ursprungligen av Mattias Hedman:

…Jag måste varit helt jävla dum i huvudet när jag skrev på för Visat under 2012. Helt jävla dum i huvudet.…

Det är ju så vi (jag iaf) gjort i ett par år nu med bredband, tv och mobilabonnemang. Det har rullat på och förlängts. Företagen har haft en tanke med 12/36mån bindningstid - tekniken möjliggör snabba vändningar på marknaden.

Tror vi får erfara en liknande förteelse på mobilabonnemangsfronten inom ett par år. Tänker mig en operatör och/eller en mobiltillverkare som släpper en mobil utan SIM-kort och istället kör telefonin över nätet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-06 13:57
Ursprungligen av reboot81:

Det är ju så vi (jag iaf) gjort i ett par år nu med bredband, tv och mobilabonnemang. Det har rullat på och förlängts. Företagen har haft en tanke med 12/36mån bindningstid - tekniken möjliggör snabba vändningar på marknaden.

Tror vi får erfara en liknande förteelse på mobilabonnemangsfronten inom ett par år. Tänker mig en operatör och/eller en mobiltillverkare som släpper en mobil utan SIM-kort och istället kör telefonin över nätet.

SIP (VoIP) finns ju redan.

Hade gärna fortsatt. Men, med en mobilt abo på 30 GB / mån. så blev dom fort ätit upp. Resten av december så gick internet milt sagt trögt.

Fick avbryta det hela. Buhu.... !

Ursprungligen av MacMarkus:

Hade gärna fortsatt. Men, med en mobilt abo på 30 GB / mån. så blev dom fort ätit upp. Resten av december så gick internet milt sagt trögt.

Fick avbryta det hela. Buhu.... !

Finns abonnemang utan begränsning.

Ursprungligen av grenhall:

Finns abonnemang utan begränsning.

I Norge?

Tala om vilken mobil abo som kostar det samma oavsett om du är i Norge, Sverige, Danmark för runt 300 skr.

Ursprungligen av MacMarkus:

Tala om vilken mobil abo som kostar det samma oavsett om du är i Norge, Sverige, Danmark för runt 300 skr.

Såg inte att du bodde i Norge.

Mitt hus rullar mellan dom länderna. Hur fort går ditt hus?

Du kan ändra kvalitén till lägsta kvalité på Netflix då kan du titta 100 timmar på dina 30GB.

Tack det visste jag inte. Kollar upp. Nu i december låg jag runt 160 GB. Tack igen.

Jag har precis börjat med unblock-us.com. Vilken skillnad i utbud!

Ursprungligen av grenhall:

Jag har precis börjat med unblock-us.com. Vilken skillnad i utbud!

Räcker med pluginnen Media-hint för Firefox för att det ska funka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-07 12:12
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Räcker med pluginnen Media-hint för Firefox för att det ska funka.

Lite jobbigt på en iOS/ATV

Smidigare då med ett DNS-byte genom unblock-us.com.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-07 16:57
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Räcker med pluginnen Media-hint för Firefox för att det ska funka.

Om man kör från dator till ATV med AirPlay-dubblering ja.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-01-07 19:13
Ursprungligen av grenhall:

Jag har precis börjat med unblock-us.com. Vilken skillnad i utbud!

Tack för tipset bara därför hade jag möjligheten att seJiro Dreams of Sushi

Ah ok. Det förstår jag.

Ursprungligen av zinned:

Lite jobbigt på en iOS/ATV

Smidigare då med ett DNS-byte genom unblock-us.com.

Tack.

Det är helt galet. För 109:-/månad får vi ett helt galet stort utbud av filmer och serier. Hoppas det fortsätter funka bara.

Hur är det? När jag kör AirPlay-dubblering så är det bara video som skickas över. Ljudet "stannar" på min MBP. Är det så det ska vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-07 17:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Hur är det? När jag kör AirPlay-dubblering så är det bara video som skickas över. Ljudet "stannar" på min MBP. Är det så det ska vara?

Hände mig vid ett tillfälle när jag körde "HBO" via AirPlay-dubblering med min MBPR. Räckte med att starta om datorn sen har det inte hänt någon mer gång.

Ursprungligen av BlackSmp:

Hur är det? När jag kör AirPlay-dubblering så är det bara video som skickas över. Ljudet "stannar" på min MBP. Är det så det ska vara?

Nej det är fel.

Tack för tipset. Ska prova det. Jag har startat om ATV:n ett antal gånger så jag tror inte att det är den men MBP startas i princip aldrig om:)

Bevaka tråden