Idag hände något jäkligt skumt. Jag startade om datorn efter att ha installerat SoundFlower, och på ML-vis öppnades alla fönster så som jag hade dem innan. I mitt fall var de uppdelade på två desktops. Jag hamnade i Desktop 1 om jag minns rätt, och gick över till Desktop 2 innan alla program hade startat helt. Sedan bytte jag till Desktop 1. Då flyttades jag raskt över tillbaka till Desktop 2. Jag försökte använda Mission Control, byta med kortkommando, flytta programfönster - ja det mesta. Men varje gång jag försökte gå till Desktop 1, så kastades jag direkt tillbaka till Desktop 2.
Hur skumt var inte det?

Jag tröttnade på att leka med detta efter någon minut, så jag dumpade Desktop 2 och skapade ett nytt igen. Och nu funkar det som vanligt igen.

Jag skrev detta mest så jag inte skulle tro att jag drömt. Eller om någon möjligen har någon teori (helst testbar, vilket också innebär återskapande av problemet... lycka till med det!)

----
(Funderar mer och mer på att gå tillbaka till Snow Leopard, inte för detta men massa annat)