Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet delning fungerar inte på iphonen.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-01-28 20:17

Jag har ett problem med min iPhone 5 32gb med Telia abonemang.
När jag försöker använda den som hotspot så hittar ingenting den alls. (via wifi)
Jag kan koppla upp mig mot den via bluetooth men inte via wifi. Och kopplar jag min iPad tex via bluetooth så fungerar Internet delningen.
Saken är även den att det är inte alltid den ens hittas via bluetooth.
Iphonen har inga som helst problem att hitta andra wifi nätverk och koppla upp sig på dom däremot.

Har provat allt känns det som. Har åter ställt iPhonen helt och nu ikväll uppgraderat till iOS 6.1
Men det vägrar fungera.
Har någon något förslag?

Har någon annan haft/har samma problem?

Saken är även den att för någon månad sen så fungerade wifi delningen som den skulle.

Tips uppskattas mycket.

Ursprungligen av zOlid:

Jag har ett problem med min iPhone 5 32gb med Telia abonemang.
När jag försöker använda den som hotspot så hittar ingenting den alls. (via wifi)
Jag kan koppla upp mig mot den via bluetooth men inte via wifi. Och kopplar jag min iPad tex via bluetooth så fungerar Internet delningen.
Saken är även den att det är inte alltid den ens hittas via bluetooth.
Iphonen har inga som helst problem att hitta andra wifi nätverk och koppla upp sig på dom däremot.

Har provat allt känns det som. Har åter ställt iPhonen helt och nu ikväll uppgraderat till iOS 6.1
Men det vägrar fungera.
Har någon något förslag?

Har någon annan haft/har samma problem?

Saken är även den att för någon månad sen så fungerade wifi delningen som den skulle.

Tips uppskattas mycket.

Jag har exakt samma problem, fast med iPhone 4.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-29 10:47
Ursprungligen av ht-tower:

Jag har exakt samma problem, fast med iPhone 4.

Har på senaste tiden upplevt samma problem på min 4S.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-01-29 15:27

Vad konstigt. Valde "nollställ nätverks inställningar" under: Inställningar/Allmänt/Återställ. (på min iphone)
Och nu verkar det fungera.
Känns ju jätte konstigt att man ska behöva göra det manuellt när man nolställt hela telefonen... (och inte återskapat från säkerhetskopia ens.)
Hoppas det håller i sig och inte slutar fungera om någon dag.
Det återstår att se. Ni andra som har samma problem kan ju prova det också och se om det hjälper. Skriv gärna om det fungerade.

Ursprungligen av zOlid:

Vad konstigt. Valde "nollställ nätverks inställningar" under: Inställningar/Allmänt/Återställ. (på min iphone)
Och nu verkar det fungera.
Känns ju jätte konstigt att man ska behöva göra det manuellt när man nolställt hela telefonen... (och inte återskapat från säkerhetskopia ens.)
Hoppas det håller i sig och inte slutar fungera om någon dag.
Det återstår att se. Ni andra som har samma problem kan ju prova det också och se om det hjälper. Skriv gärna om det fungerade.

det där behöver jag göra från och till pga att internetdelning strular. ibland hjälper det även att bara återställa inställningarna för mobildata.
behöver även återställa alla nätverksinställningarna när imessage slutar fungera, men det är off-topic så..

Stäng av Wifi, stäng av internetdelning. Starta internetdelning välj Wifi

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-01-29 15:22
Ursprungligen av wilhelmsson:

Stäng av Wifi, stäng av internetdelning. Starta internetdelning välj Wifi

Provat det. Var typ det första.

Provat alla kombinationer av det men de vägrar fungera.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-01-29 19:00

Och ni känner till 90sek-regeln?

Senast redigerat 2013-01-29 22:26
  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-02-09 11:19

Nu har det slutat fungera igen.
Det fungerar direkt efter jag har nollställt nätverks inställningar.
Men nästa gång jag ska använda mobilen som hot spot igen så slutar det fungera och jag måste nollställa igen.
Är skit irriterande. Finns det ingen lösning på detta?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-02-11 09:59

@zOlid: låter du Personal Hotspot vara påslaget mellan tillfällena då du använder det?

1
Bevaka tråden