Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 5 kan bli en stor iPad mini

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPad 5 kan bli en stor iPad mini

iPad 5
- New form factor (iPad mini look)
- IGZO Display
- A7 Quad-Core
- 128 GB (optional)
- Improved Battery life
- 8 MP iSight
- Stereo Speakers

Känns som ett givet köp.

Det som jag inte begrep med det där var "New form factor (iPad mini look)". Formfaktorn trodde jag var storleken och jag begriper inte riktigt vad man menar när man säger att Ipad ska få en ny "form factor". Jag begriper om de menar att den ska få ett utseende som liknar Ipad mini men det är en annan sak.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-29 14:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Det som jag inte begrep med det där var "New form factor (iPad mini look)". Formfaktorn trodde jag var storleken och jag begriper inte riktigt vad man menar när man säger att Ipad ska få en ny "form factor". Jag begriper om de menar att den ska få ett utseende som liknar Ipad mini men det är en annan sak.

Jag tolkar det som att ramen på långsidorna blir mindre. Då kommer den att se högre och smalare ut, men skärmen behåller sin storlek.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tolkar det som att ramen på långsidorna blir mindre. Då kommer den att se högre och smalare ut, men skärmen behåller sin storlek.

Så tolkar jag också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-29 14:10

"iPad 5 kan bli en stor iPad mini"

iPad är redan en stor iPad mini.

Jag övertolkade nog skrivningen:) Det ska läsas 'new form factor and "mini" look'. Inte som jag först läste det "new mini form factor".

Det blev tydligare när jag läste Cult of Mac

Citat:

Apple’s fifth-generation iPad is expected to finally ditch the existing design and adopt a new form factor that’s said to be much like the iPad mini’s

Sorry!

Skall bli riktigt spännande att se hur mycket IGZO skärmen kommer påverka storleken på batteriet och därmed tyngden på iPad 5.

Man kan också undra hur tunn kommer inte iPad Mini (2:a gen) bli då den får IGZO skärm .. eller kommer Apple välja att behålla tjockleken och batteriet på iPad Mini och istället öka användartiden pga av den strömsnållare IGZO skärmen .. ?

Ursprungligen av gotfredsen:

Skall bli riktigt spännande att se hur mycket IGZO skärmen kommer påverka storleken på batteriet och därmed tyngden på iPad 5.

Definitivt. Rimligen har Apple mycket hög prio på att få ner tyngden och storleken på iPad "5", med tanke på att folk har vant sig vid lättare prylar och börjat se det som en deal breaker. Jag har hängt med dåligt i ryktesfloran senaste tiden, men det är alltså typ bekräftat att det blir IGZO nu?

Citat:

Man kan också undra hur tunn kommer inte iPad Mini (2:a gen) bli då den får IGZO skärm .. eller kommer Apple välja att behålla tjockleken och batteriet på iPad Mini och istället öka användartiden pga av den strömsnållare IGZO skärmen .. ?

Jag skulle tippa på att Mini får oförändrad formfaktor. Den är redan tunnast av alla och jag inbillar mig att den blir mindre tålig om man skulle banta ned den till iPod Touch-tjocklek. Kanske att den håller samma tjocklek, men med Retinaskärm och oförändrad eller bättre batteritid?

Och framförallt - kommer Tesla Touch att bygga på tjockleken?

Ursprungligen av Capeman:

Och framförallt - kommer Tesla Touch att bygga på tjockleken?

nänä du får vänta till iPad 6

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-30 14:28
Ursprungligen av gotfredsen:

nänä du får vänta till iPad 6

Det visar sig då ju att det är lätt för dig att påstå att Tesla Touch troligtvis kommer när du varje gång skjuter ryktet till nästa iteration

IGZO + Tesla Touch + 100% Liquidmetal är bekräftat.

Eller vänta nu.

Man ska inte tro på varenda rykte man läser. Mycket möjligt att det blir IGZO-paneler i år, men det kan vi inte uttala oss något närmre om förrän vi börjar närma oss release.

1
Bevaka tråden