Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HBO Nordic öppen för alla

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har HBO Nordic öppnat för alla som vill. Tjänsten låter användare se filmer och tv-serier via dator, surfplatta, mobil eller en smart tv. Nytt material visas så snart som ett dygn efter sändning i USA.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-02-19 17:34

Prövar just nu Netflix utan att känna mig särskilt imponerad. Utbudet är skralt för en person som har god smak och som sett en del.

Eftersom det inte erbjuds testperiod för HBO undrar jag om någon av er kan berätta om utbudet?

Ursprungligen av gmail:

Prövar just nu Netflix utan att känna mig särskilt imponerad. Utbudet är skralt för en person som har god smak och som sett en del.

Eftersom det inte erbjuds testperiod för HBO undrar jag om någon av er kan berätta om utbudet?

Utbudet sägs vara bra även om det bitvis svajat lite när det gäller löften om att nya avsnitt som har premiär i USA ska ha premiär kvällen efter i Sverige.

Jag kommer nog att testa HBO när det finns en applikation för Apple TV.

Vid en jämförelse mellan Netflix och HBO, tycker jag HBO är mycket bättre. Jag har sett hela Sopranos och jag njuter nu av The Wire, Banshee och Borgia. The Wire är den bästa serien jag sett och Banshee är mycket lovande. Banshee är helt ny och ett nytt avsnitt kommer varje vecka. Knepig navigering i HBO; där är Netflix mycket bättre.

Netflix + UnblockUS slår allt vad HBO heter eller kommer i närheten av.

Det känns lite meningslöst att jämföra de två. Netflix levererar en mängd filmer och serier där kvaliteten svänger från fantastiskt till skit, sporadiska uppdateringar och lite äldre (sällan nyare än ett år gammalt) material. HBO erbjuder högkvalitativt material men betydligt mindre och närmast direkt efter att avsnittet sänts i USA. Det står 24 timmar men handlar oftast om mindre, jag har inte upplevt att de avsnitt som ska komma inte kommit upp i tid. Dock har jag hört om problem med Telias tjänst, men där har ju HBO avsagt sig allt ansvar eftersom Telia bara köper innehåll och kör på sin egen plattform. Jag ser ingen anledning att välja en av de två, 79:- x2 per månad är trots allt ganska överkomligt.

HBO tjänst är långt ifrån fullständig och saknar riktig HD och Airpay (mirroring stöds dock nu) samt givetvis stöd för många plattformar. Man ska dock minnas att Netflix har haft många år på sig att utveckla sin tekniska plattform mer eller mindre ostört. Jag tycker att HBON fungerar förnuftigt och har inte haft några egentliga tekniska problem med det, utöver att vissa funktioner saknas än så länge.

1
Bevaka tråden