Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4G varför är det så viktigt?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Men att lägga i en växel och släppa upp kopplingen måste ju vara liktydigt med att kunna slå ett nummer och trycka "ring". Tanka måste vara liktydligt med att ladda...
Teknik blir ett vitt begrepp i detta sammanhang. Att förstå den kan ske på så många olika nivåer. Jag trodde du syftade på den bakomliggande tekniken. Och, jo. Som konsument anser jag att jag har rätt att bli arg på en bensinbolagskedja om de lovar mig att det att alltid ska gå fort att tanka och det alltid är 100 bilar före i kö, men där tänker vi kanske olika.
Teila var väldigt länge varit den enda operatören som fungerat i glesbygd. Det kanske har ändrat sig, men det innebär fortfarande att de andra operatörerna nyttjar Telias master så det blir same, same but different.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Men att lägga i en växel och släppa upp kopplingen måste ju vara liktydigt med att kunna slå ett nummer och trycka "ring". Tanka måste vara liktydligt med att ladda...
Teknik blir ett vitt begrepp i detta sammanhang. Att förstå den kan ske på så många olika nivåer. Jag trodde du syftade på den bakomliggande tekniken. Och, jo. Som konsument anser jag att jag har rätt att bli arg på en bensinbolagskedja om de lovar mig att det att alltid ska gå fort att tanka och det alltid är 100 bilar före i kö, men där tänker vi kanske olika.
Teila var väldigt länge varit den enda operatören som fungerat i glesbygd. Det kanske har ändrat sig, men det innebär fortfarande att de andra operatörerna nyttjar Telias master så det blir same, same but different.

Nej det betyder det inte. Tre har eget nät likaså Telenor. 3G/2G dvs. Tre saknar 2G såvitt jag vet.

...men inte där jag åker.

Stack iväg och köpte en LG Otpimus G idag. Får testa lite 4G med operatören Tre. Ska ta och låsa upp den snarast så jag kan testa med de andra operatörerna också. Halva priset med abonnemang jämfört med min iPhone 5 utan abonnemang. Helt sjukt. Nu återstår att se om Android har blivit en bättre upplevelse sedan 2.2.

Ursprungligen av grenhall:

Stack iväg och köpte en LG Otpimus G idag. Får testa lite 4G med operatören Tre. Ska ta och låsa upp den snarast så jag kan testa med de andra operatörerna också. Halva priset med abonnemang jämfört med min iPhone 5 utan abonnemang. Helt sjukt. Nu återstår att se om Android har blivit en bättre upplevelse sedan 2.2.

Brukar inte låsta lurar vara låsta i minst ett år?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Brukar inte låsta lurar vara låsta i minst ett år?

Den var inte låst visade sig. Trevligt!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-17 16:55
Ursprungligen av Fitinghoff:

Men att lägga i en växel och släppa upp kopplingen måste ju vara liktydigt med att kunna slå ett nummer och trycka "ring". Tanka måste vara liktydligt med att ladda...
Teknik blir ett vitt begrepp i detta sammanhang. Att förstå den kan ske på så många olika nivåer. Jag trodde du syftade på den bakomliggande tekniken. Och, jo. Som konsument anser jag att jag har rätt att bli arg på en bensinbolagskedja om de lovar mig att det att alltid ska gå fort att tanka och det alltid är 100 bilar före i kö, men där tänker vi kanske olika.
Teila var väldigt länge varit den enda operatören som fungerat i glesbygd. Det kanske har ändrat sig, men det innebär fortfarande att de andra operatörerna nyttjar Telias master så det blir same, same but different.

Dock har Telenor marknadens bästa täckning.
Hur länge ska myten om att Telia har det hänga kvar bara för de är gamla Televerket?

Ursprungligen av zappee:

Hur länge ska myten om att Telia har det hänga kvar bara för de är gamla Televerket?

Länge, och lite till.
Själv lämnade jag så fort det gick, nån gång på 90-talet tror jag, längesen iaf.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-17 17:13
Ursprungligen av zappee:

Dock har Telenor marknadens bästa täckning.
Hur länge ska myten om att Telia har det hänga kvar bara för de är gamla Televerket?

Jag vet inte hur det ligger till, men jämför jag täckningskartor leder Telia. Jag lyckades själv, i somras, skicka en bild m.h.a Telia i utkanterna på Sareks nationalpark, även kallat europas sista vildmark.

Men någon täckning på 3G kan de inte stoltsera med.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-17 18:12
Ursprungligen av zappee:

Dock har Telenor marknadens bästa täckning.
Hur länge ska myten om att Telia har det hänga kvar bara för de är gamla Televerket?

I stort sett hela Norrland, där leder väl fortfarande Telia? Men i tätorterna ligger 3 väldigt bra till. Så det beror nog på vad man menar med täckning...

Ursprungligen av kenjon:

I stort sett hela Norrland, där leder väl fortfarande Telia? Men i tätorterna ligger 3 väldigt bra till. Så det beror nog på vad man menar med täckning...

Yttäckning, ja. Men inte när det kommer till data.

Ursprungligen av Fitinghoff:

Men att lägga i en växel och släppa upp kopplingen måste ju vara liktydigt med att kunna slå ett nummer och trycka "ring". Tanka måste vara liktydligt med att ladda...
Teknik blir ett vitt begrepp i detta sammanhang. Att förstå den kan ske på så många olika nivåer. Jag trodde du syftade på den bakomliggande tekniken. Och, jo. Som konsument anser jag att jag har rätt att bli arg på en bensinbolagskedja om de lovar mig att det att alltid ska gå fort att tanka och det alltid är 100 bilar före i kö, men där tänker vi kanske olika.
Teila var väldigt länge varit den enda operatören som fungerat i glesbygd. Det kanske har ändrat sig, men det innebär fortfarande att de andra operatörerna nyttjar Telias master så det blir same, same but different.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Yttäckning, ja. Men inte när det kommer till data.

Och det är inte så konstigt med tanke på att dem byggde det för statsfinanser.

Ursprungligen av grenhall:

Och det är inte så konstigt med tanke på att dem byggde det för statsfinanser.

Givet. Bra dock att de flesta andra operatörer fattade i tid att alla små paket kommer att belasta nätet.

Som norrlänning med Telenor är det kul att nästan ha ett eget nät - känns iaf nästan som det ibland

Ursprungligen av barbapappa_86:

Givet. Bra dock att de flesta andra operatörer fattade i tid att alla små paket kommer att belasta nätet.

Som norrlänning med Telenor är det kul att nästan ha ett eget nät - känns iaf nästan som det ibland

Självklart. Undrar hur stor förlust operatörerna hade gjort på att bygga ut norrland för 3G.

Bevaka tråden