Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grå skärm vid installation av Kaspersky?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-14 18:22

Jag har vid två tillfällen försökt installera Kaspersky Antivirus 2011 for Mac på min Macbook Pro 13", OS X 10.7.5.

Varje gång har jag fått en "Kernel panic" och sedan har datorn inte gått att starta, utan jag måste installera om (återskapa från TM kopia vilket tar 10 timmar varje gång). OS X.

Trots att jag startar om i felsäkert läge, reparerar skivbehörigheter m.m i skivverktyg, återställer PRAM osv, så kommer jag inte längre än till den grå startrutan med äpplet, dock så kommer muspekaren fram.

Vet någon varför det blir såhär? Finns det något sätt att starta datorn på, utan att behöva återställa den varje gång? Nu kommer jag dock slänga skiten i papperskorgen, då jag är trött på att det tar 10 timmar varje gång jag försöker installera (anti)virusprogramet.

Mac OS X hangs when Kaspersky Security for Mac is installed and working

http://support.kaspersky.com/8405

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-14 18:57

Skit också, han börja återställa datorn innan jag postade här... Och att avbryta den nu antar jag inte är så smart? Det är iofs ca 5 timmar kvar av återställningen.

1
Bevaka tråden