Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone kan ersätta bilnyckeln – och hitta bilen i parkeringsgarage

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har lämnat in två bil-relaterade patentansökningar. Den ena gäller att använda Iphone som bilnyckel och den andra hur telefonen skulle kunna hitta bilen i stora parkeringsgarage.

Läs hela artikeln här

Det kan jag redan med min bil!
Har Volvo onCall appen. Den åter mig låsa och låsa upp bilen, hitta bilen och mycket annat!

Apples lösning är nog mer att iPhonen kommunicerar direkt med bilen, medan Volvos går över Volvo onCall centret.

Ursprungligen av The Real Viking:

Det kan jag redan med min bil!
Har Volvo onCall appen. Den åter mig låsa och låsa upp bilen, hitta bilen och mycket annat!

Apples lösning är nog mer att iPhonen kommunicerar direkt med bilen, medan Volvos går över Volvo onCall centret.

Japp!
Jag föredrar en app, inte något som är låst till en telefontillverkare.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-04-26 18:47
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple har lämnat in två bil-relaterade patentansökningar. Den ena gäller att använda Iphone som bilnyckel och den andra hur telefonen skulle kunna hitta bilen i stora parkeringsgarage.

Läs hela artikeln här

Jag är på, så länge bilvalet inte görs av telefoninnehavet. Eller om det är tvärtom. 8)

.. blir inte luren ännu mer stöldbegärlig då ? - om inte det så åtminstone än mer irriterande att bli av med ..

  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-28 10:08
Ursprungligen av johan_ii:

.. blir inte luren ännu mer stöldbegärlig då ? - om inte det så åtminstone än mer irriterande att bli av med ..

?När den dagen kommer finns det förmodligen fingeravläsning på iPhonen.

Ursprungligen av mac+:

?När den dagen kommer finns det förmodligen fingeravläsning på iPhonen.

Ahhhh… precis som i James Bond filmerna, Vapnet som inte kan användas, såvida det inte sitter i rätt hand (fingertrycksavläsning)!

Senast redigerat 2013-04-28 18:55
  • Medlem
  • ?
  • 2013-04-28 18:25
Ursprungligen av The Real Viking:

Ahhhh… precis som i James Bond filmerna, Vapnet som inte kan användas, såvida den inte sitter i rätt hand (fingertrycksavläsning)!

?Det kommer bara att fungera med ett Goldfinger

1
Bevaka tråden