Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Maps för iPad (hack)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-30 12:56

Jag vet inte ifall detta finns i någon annan tråd, men om så är fallet ber jag någon admin att ta bort den (min...) eller flytta. Jag sitter med en iPad nu och sökfunktionen vägrar funka som den ska.

Jag hittade följande "hack" via ipadinsight.com och det gör att Google Maps för iPhone anpassar sig för iPad och ser ut som den är gjord för just iPad. Och inte bara uppförstorad och ful vill säga. Jag har testat själv och det funkar kanon.

Jag har en jailbreakad iPad (men det kan funka även out of the box om man hittar en filhanterare som låter dig hitta din iPads app-filer, men jag ve inte ifall en sådan finns). Till min jailbreakade iPad använder jag iFile.

1. Hitta "info.plist"-filen i google maps.app-foldern

2. Hitta textfältet som lyder:
key UIDeviceFamily /key
array
integer 1 /integer
/array

Ungefär mitt i texten hittade jag partiet.

3. Ändra "integer 1" till "integer 2". Dvs ändra till siffran 2.

4. Starta om iPaden.

5. Njut av Google Maps anpassat till iPad.

PS. Jag understryker att jag endast testat detta på min jailbreakade iPad. Låt oss säga att det krävs just ett jailbreak för att få detta att fungera. Detta för att diskussionen om huruvida man kan se iPadens filsystem utan jailbreak ska undvikas. Det är en annan diskussion som andra helst får föra på andra ställen. Om någon (mot förmodan) lyckas med att rota fram filen ovan utan ett jailbreak är det ju däremot en välkomen nyhet som gärna mottages med information. Tack! DS.

Senast redigerat 2013-04-30 15:47
  • Medlem
  • Borås
  • 2013-04-30 15:03

Man kan väl inte ändra i filerna utan jailbrake va?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-30 15:07

Jag vet ärligt talat inte. Det första problemet torde att vara att komma åt dem överhuvudtaget...

  • Medlem
  • Borås
  • 2013-04-30 15:09

Jag hade en filemanager för mac innan som kunde lista allt, men har fipplat bort den.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-30 15:14

De "filhanterare" som finns på App Store idag kan inte se saker som en riktig filhanterare kan. Det finns en Filemanager att lada hem även idag, men den kan inte se något alls (tja, den kan ladda hem filer och lagra, men det är i princip allt). Något liknande iFile (för en jailbreakad iPad) finns inte. Dock vet jag inte ifall man på något annat vis kan hitta filerna med hjälp av dator t.ex och på den vägen ändra i dem. Någon annan vet kanske mer om den saken.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 15:15

Nej man kan inte komma åt system filer om inte iOS är jailbreakad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-30 15:24
Ursprungligen av Ola:

Jag hade en filemanager för mac innan som kunde lista allt, men har fipplat bort den.

Har inte testat: http://www.i-funbox.com/

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-30 15:35
Ursprungligen av PJW:

Har inte testat: http://www.i-funbox.com/

Missvisande information på deras hemsida för det står ingenting om att iOS MÅSTE vara jailbreakad för att kunna komma åt alla filer.
För läser man här så står det klar och tydligt.
http://iphoneguiden.se/ifunbox-filoverforing-...

Citat:

För er som kör jailbreak måste afc2add installeras via Cydia innan programmet används, om inte annat kommer ni inte kunna se igenom hela filsystemet.

Och eftersom på en icke jailbreakad har man inte Cydia kan man inte installera afc2add och då har man inte full funktionalitet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-30 15:52

Förmodligen fungerar det tråden handlar om endast på jailbreakade ipadar.

Så, nu kan vi lämna det därhän..

För oss som har jailbreak kan jag bara meddela att kartorna ser riktigt bra ut. Skönt också med lite korrekt lokal information. Jag stör mig på att Folkets Park i Malmö (fortfarande!) heter "Malmöparken" i Apples kartor...:-)

1
Bevaka tråden