Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnittsproblem i Indesign CS6

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har fått problem med mina typsnitt i min Imac och framförallt i adobesviten CS6.
Jag fick en ny Imac i mars. Det verkar som det är en kollision med typsnitten. Det tar tid att läsa in dokument eftersom den börjar leta efter typsnitt. Installerar jag ett nytt typsnitt så är badbollen säkert uppe i en minut innan typsnittet är aktivit i dokumentet. De flesta typsnitten är från Adobe font folio. När jag installerar typsnitten så klickar jag på önskad font och låter fonten installera sig själv. Förutsätter då att den lägger sig på rätt plats. Något är fel men tusan vet vad. Tar tacksamt mot all hjälp jag kan få.

Städa fontcache kan man prova med som en första åtgärd.

Här är ett freeware som gör just detta.
https://www.macupdate.com/app/mac/21536/fontn...

Stäng alla dokument och program först. Det brukar följa en omstart av datorn.

Jag brukar göra samma städning med programmet Cocktail eller FontExplorer. Där framgår det lite tydligare att den städar Adobes cache. Så jag vet inget om FontNuke mer än att den är gratis egentligen.

Ursprungligen av Anders T:

Städa fontcache kan man prova med som en första åtgärd.

Här är ett freeware som gör just detta.
https://www.macupdate.com/app/mac/21536/fontn...

Stäng alla dokument och program först. Det brukar följa en omstart av datorn.

Jag brukar göra samma städning med programmet Cocktail eller FontExplorer. Där framgår det lite tydligare att den städar Adobes cache. Så jag vet inget om FontNuke mer än att den är gratis egentligen.

Hej. Jag tog ner FontExplorer och installerade det. Gjorde en tömning av cach. När jag öppnade ett Indesign dokument på 12 sidor så tog det ca 1 min. Men efter det funkar det klockrent. Så ett jättestort tack för hjälpen!

Kanon. FontExplorer är även trevlig som typsnittshanterare men det är väl OT.

Ursprungligen av Anders T:

Kanon. FontExplorer är även trevlig som typsnittshanterare men det är väl OT.

Precis, kommer absolut i helgen se till att samla typsnitt i olika arbetsmappar. Trött på att alltid ha 700 fonter upp i varje dokument. Nej det här kommer absolut vara pengarna värt.

Speciellt trevligt är de plugins som följer med som autoladdar typsnitt. Så när man plockar fram ett dokument från året innan så går allt med automatik, och man kan ha en sparsam grupp typsnitt aktiverade.

1
Bevaka tråden