Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställa fotobok baserad på iPhoto-pdf?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en pdf av en fotobok skapad i iPhoto för flera år sedan. Originalbilderna finns inte kvar på grund av en Drobo-krasch. Finns det något sätt att beställa fotoboken via Apple igen med hjälp av pdf-en eller finns det någon svensk fotoboksleverantör som kan hantera boken? Jag har testat hos Crimson, med de kunde inte göra det eftersom dimensionerna skiljde sig från deras fotoböcker.

Nu kanske vi sitter på lite olika mycket kunskap i ämnet men... några tips ändå:
Om du har en PDF som är högupplöst kan du ju bara plocka ut bilderna från den, och sen kan du ladda upp dem var du vill. Eller montera PDFen i Indesign på rätt format och göra en ny PDF ( om det nya formatet är mindre räcker det att beskära befintlig PDF så länge inte bilderna ryker)
/m

Intressanta tips. Tack! Jag ska undersöka vad jag kan göra.

Lösningen var att konvertera pdf-sidorna till individuella jpg-bilder här http://pdfimg.net/ och importera dem till iPhoto igen. Sedan var det bara att skapa en ny fotobok igen. Det enda problemet var att det inte går att montera en helsidesbild på sista sidan i iPhotos fotoböcker, så det fick bli en bild i en bild.

1
Bevaka tråden