Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Växla mellan färgprofiler - enkelt och tydligt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-05-31 11:10

Jag vet inte om det här borde ligga under någon programtråd i stället.. men det är ju ganska hårt knutet till grafisk form, så jag chansar

Jag jobbar hela tiden parallellt med två olika tidningar; en dagstidning på fulpapper och ett månadsmagasin på finpapper. För att växla mellan färgprofilerna så använder jag mig av Bridge där man ju kan ställa om färgprofilen för alla CS-program med ett par klick.
Just senaste veckan så har det varit ganska intensivt med båda tidningarna och jag får växla fram och tillbaka flera gånger om dagen. När det är så här så tänker jag givetvis att risken är stor att man råkar missa att växla vid något tillfälle. Min fråga är därför om det finns något finurligt litet program som lägger sig uppe i statusraden (vid klockan) som visar vilken profil man är inne på just nu. Skulle även vara guld om man kunde växla mellan dom där. Eller om man iaf kan få det tydligt visat i InDesign eller så..?

Inte såvitt jag vet. Däremot vore det relativt enkelt att lösa med t.ex. ett script, som på valfritt sätt visar aktuell inställning. Pga av semester så tänker dock inte jag skriva något sånt åt dig, men då vet du iaf

Vet inte om detta kan hjälpa men kolla det andra svaret i den här diskussionen...
http://forums.adobe.com/message/4792050

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-05-31 14:02

Mymac, nja, det är inte riktigt det jag är ute efter. Jag vill mer lätt kunna kolla vilken profil jag är inne på - helst utan att behöva klicka någonstans

Richard, ja det går kanske. Jag får höra mig för vem som kan hjälpa till med det

1
Bevaka tråden