Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

betalning för illustrationsjobb???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ett ganska stort projekt.....ska göra e stooooor målning på en bar/restaurang på en stor hotellkedja i sthlm! ytan uppskattas till ca 40m vägg!!vet ej hur och vad jag ska ta betalt? mitt första jobb(dom ringde mig).....hjääälp!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-28 00:31

Hur - skicka faktura?
Vad - antingen beräknar du hur många timmar arbetet bör ta, timpenningen du vill ha och multiplicerar det med varandra och skickar en faktura på beloppet, eller så tar du betalt per timme den timpenning du vill ha och fakturerar när arbetet är klart.

Enkelt va?

Här kanske du kan få lite ytterligare tips: http://www.99mac.se/forum/t/275011-pris-pa-il...
Även om det inte gäller en 40m vägg

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-06-28 05:33

Gör som Tooobe tipsar om och glöm inte f-skattesedeln om du tänker utföra jobbet som egen företagare. Du kan också skaffa en FA-skattsedel så,har du möjlighet att ta uppdrag både som tillfälligt anställd och som fakturerande egenföretagare

Ursprungligen av tooobe:

Hur - skicka faktura?
Vad - antingen beräknar du hur många timmar arbetet bör ta, timpenningen du vill ha och multiplicerar det med varandra och skickar en faktura på beloppet, eller så tar du betalt per timme den timpenning du vill ha och fakturerar när arbetet är klart.

Enkelt va?

Här kanske du kan få lite ytterligare tips: http://www.99mac.se/forum/t/275011-pris-pa-il...
Även om det inte gäller en 40m vägg

jo det förstår jag ju att man fakturerar:).........!!! jag vet inte bara vad man fakturerar på ett sånt jobb.......vad är normalt?timpenning brukar vara?el ett klumppris? pratar vi 10000 el 100000........!!!!!!! som sagt it is my first big job:))))))

1
Bevaka tråden