Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miljardärsbåt fjärrstyrs med Ipad

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den superfuturistiska yachten Adastra är värderad till över 100 miljoner kronor och tog fem år att bygga. Man behöver inte ens vara ombord för att njuta av den, eftersom den kan fjärrstyras med en Ipad från bryggan.

Läs hela artikeln här

Låter högst oansvarigt att fjärrstyra ett fartyg utan att ha direkt uppsikt över den. Kan nog vara praktiskt ombord dock.

Ursprungligen av John A:

Låter högst oansvarigt att fjärrstyra ett fartyg utan att ha direkt uppsikt över den. Kan nog vara praktiskt ombord dock.

Direkt uppsikt har man väl om räckvidden endast är ca. 50 meter?

Ursprungligen av keptang:

Direkt uppsikt har man väl om räckvidden endast är ca. 50 meter?

Det är möjligt. Bara längden på fartyget är dock nära 50 meter. Är du inte ombord på någon lämplig plats så kommer du troligen inte att kunna ha uppsikt åt alla sidor, helt enkelt för att fartyget är i vägen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-03 18:07

Eftersom båten kostar 15M$ betvivlar jag att någon ens kommer på tanken att fjärrstyra den från någon annan plats än båten

Den må vara dramatisk i formen (har dock sett många liknande varianter tidigare på denna typ av skrov - se länk nedan), och den är säkert lättdriven i sig, men jag kan tänka mig att det är en mindre mardröm att lägga till med en. Formen är helt enkelt inte vidare praktisk.

Exemplet är designat i TouchCAD av den kanadensiske designer Laurie McGowan.
http://www.mcgowanmarinedesign.com/Ghost_file...

Senast redigerat 2013-07-04 17:29
Citat:

Man behöver inte ens vara ombord för att njuta av den, eftersom den kan fjärrstyras med en Ipad från bryggan.

det här kan ju tolkas som att man både måste och inte måste vara ombord:)
/m

1
Bevaka tråden