Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerpoint/Keynote presentation fråga

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-07-13 23:43

Om jag ska göra en powerpoint eller keynote presentation från min MBP på universitet, och det ska visas på deras externa skärm. Går det att göra så att jag kan se mina egna noteringar på min MBP utan att det syns på den stora externa skärmen?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-07-14 05:02

Ja. Du kan ansluta en extern bildskärm för att prova funktionen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-07-14 12:42

Prova funktionen? Kan du förklara lite närmare vad du menar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-14 13:35

Med PowerPoint går det

Ursprungligen av Matsaki:

Om jag ska göra en powerpoint eller keynote presentation från min MBP på universitet, och det ska visas på deras externa skärm. Går det att göra så att jag kan se mina egna noteringar på min MBP utan att det syns på den stora externa skärmen?

Tack på förhand!

Med PowerPoint går det, säkert också med Keynote, fast det har jag inte provat. Om du har en extern bildskärm kan du prova funktionen i förväg, genom att ansluta den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-07-14 13:40

Jag kan inte testa innan tyvärr, då det ska göras på universitet. Men hur gör man i PP för att visa slide showen på externa skärmen, men kunna se extra noteringar på bara min dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-07-14 13:53

Visa anteckningar

Ursprungligen av Matsaki:

Jag kan inte testa innan tyvärr, då det ska göras på universitet. Men hur gör man i PP för att visa slide showen på externa skärmen, men kunna se extra noteringar på bara min dator?

Välj Visa anteckningar och skriv där dina kommentarer. Dessa anteckningar är inte synliga för publiken. Om så önskas kan anteckningar skrivas tillsammans med bilderna och distribueras som åhörarkopior. Det väljer du vid Skriv ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-07-14 14:05

Aha, tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-14 14:08
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-14 14:11

Kan ändå rekommendera att du övar med en extra bildskärm innan skarpt läge om du inte redan tidigare bekantat dig med hur det ser ut i Systeminställningar > Bildskärmar vid flera skärmar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-07-14 15:25

Det coola är att man inte behöver göra något i Inställningar innan, utan man klickar bara på Play-knappen så startar presentationen på rätt sätt. Det fungerar så i Keynote och troligen lika enkelt i Powerpoint.

1
Bevaka tråden