Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela kalender via dropbox

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag kör en del mäklarfoto för ett företag i Dalarna.
Det har blivit mer och mer jobb.
Nu känner vi ett behov av en delad kalender, helst via dropbox som vi använder för att skicka bilder.
Någon som vet om det går att få till på ett vettigt sätt?

Jag vill alltså kunna skriva in när jag är upptagen med annat, mäklaren skall ha möjlighet att lägga in fotobokningar.

Ursprungligen av gomer swahn:

Hej
Jag kör en del mäklarfoto för ett företag i Dalarna.
Det har blivit mer och mer jobb.
Nu känner vi ett behov av en delad kalender, helst via dropbox som vi använder för att skicka bilder.
Någon som vet om det går att få till på ett vettigt sätt?

Jag vill alltså kunna skriva in när jag är upptagen med annat, mäklaren skall ha möjlighet att lägga in fotobokningar.

Dela en kalender i Google? Om ni båda har iCloud kan ni ju dela en kalender där.

Ta en titt på detta. Vi använder det i vår bostadsrättsförening när vi ska bestämma möten etc: http://doodle.com/

Problemet är att jag inte vill ha en separat kalender utan kunna använda min vanliga iCal.
Vill helst inte göra det via iCloud utan snarare via dropbox men det kanske inte funkar.

Ursprungligen av gomer swahn:

Problemet är att jag inte vill ha en separat kalender utan kunna använda min vanliga iCal.
Vill helst inte göra det via iCloud utan snarare via dropbox men det kanske inte funkar.

Doodle ska ha stöd för iCal, bläddra ner en bit så ser du lite övrig info. Jag har dock inte testat denna funktionen. Jag tror inte du kan dela en kalender via Dropbox, finns iaf ingen inbyggd funktion för det

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2013-08-12 12:15

Går ju att ha ha en iCal-server.

Här finns en som erbjude sådan tjänst: http://winterkvist.com/modules.php?name=Conte...

Har för tydlighetens skull inget samröre med firman mer än att jag läser hans "Mac-blog" Macken och vet att det är en seriös firma.

1
Bevaka tråden