Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft ger $200 i inbyte för iPads

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Microsoft kämpar vidare med #Surface, och i ett försök att locka över Apple-användare erbjuder nu vissa butiker i USA och Canada presentkort på minst $200 i inbyte för iPad 2, 3 eller 4. Erbjudandet gäller till slutet av oktober, men nästa generation Surface förväntas lanseras den 23:e september, så det kan bli ett attraktivt sätt för de med en äldre Apple-tablet att förnya sig.

Trade in your iPad, Get a min. $200 gift card
Use towards the purchase of a Surface or other cool products at the Microsoft store

#nyhetstips

Någon måste de ju försöka med ^^

Kan direkt tänka mig en slogan från Apple

"iPad is so popular even Microsoft wants it"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-13 19:11
Ursprungligen av Luftvargen:

Microsoft kämpar vidare med #Surface, och i ett försök att locka över Apple-användare erbjuder nu vissa butiker i USA och Canada presentkort på minst $200 i inbyte för iPad 2, 3 eller 4. Erbjudandet gäller till slutet av oktober, men nästa generation Surface förväntas lanseras den 23:e september, så det kan bli ett attraktivt sätt för de med en äldre Apple-tablet att förnya sig.

Trade in your iPad, Get a min. $200 gift card
Use towards the purchase of a Surface or other cool products at the Microsoft store

#nyhetstips

Jag gillar Grubers kommentar:

Never would have happened if Steve Ballmer were still alive.

Bra initiativ då det minskar iPad-tätheten. Tråkigt dock att det leder till mer Windows.

Ursprungligen av John A:

Bra initiativ då det minskar iPad-tätheten. Tråkigt dock att det leder till mer Windows.

Under förutsättning att folk nappar ja...

Bra initiativ av Microsoft. Själv väntar jag bara på att få ökat stöd för viktiga saker innan jag köper en Surface. Enligt min mening så är de ljusår bättre än iPad. Nackdelen är väl främst att batteritiden tenderar att vara lite sämre.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-13 22:12
Ursprungligen av John A:

Bra initiativ då det minskar iPad-tätheten. Tråkigt dock att det leder till mer Windows.

Varför är det bra att iPad-tätheten minskar?

Ursprungligen av maskh:

Bra initiativ av Microsoft. Själv väntar jag bara på att få ökat stöd för viktiga saker innan jag köper en Surface. Enligt min mening så är de ljusår bättre än iPad. Nackdelen är väl främst att batteritiden tenderar att vara lite sämre.

Ljusår bättre på vad?

Vore kanon om det kommer till sverige så kan jag byta ut min iPad 2. Snälla MS?

Ursprungligen av zappee:

Varför är det bra att iPad-tätheten minskar?

För att den är cripplad till att bara köra iOS och iOS tillåter inte sina användare att leva i frihet, där frihet avser vad som brukar kallas för software freedom.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-13 22:28
Ursprungligen av John A:

För att den är cripplad till att bara köra iOS och iOS tillåter inte sina användare att leva i frihet, där frihet avser vad som brukar kallas för software freedom.

Ska du börja med samma skiva igen...börjar bli tröttsamt!!!
Köp en Surface och var lycklig och låt oss som vill ha en iPad MED iOS vara lyckliga.
Vill vi ha något annat så köper vi det.

Ursprungligen av zappee:

Ljusår bättre på vad?

På i princip allt?

Det går att rada upp bland annat dessa nackdelar med iPad

  • Brist på riktig och bekväm multitasking

  • Brist på tillgängligt filhanteringssystem

  • Ingen mailklient som kan bifoga flera och fler filtyper än bilder i ett och samma mail

  • Dålig kommuniceringsmöjligheter mellan appar

  • Inget Office-paket som fullt ut hanterar Word, Excel, Exchange och annat

Surface klarar av ovanstående. Och det är saker som man rimligen kan förvänta sig att en riktig tablet ska klara av att utföra. Tyvärr så tycker ju Apple att sådant har inte användarna något behov av... så tråkigt.

Ursprungligen av lappen71:

Ska du börja med samma skiva igen...börjar bli tröttsamt!!!
Köp en Surface och var lycklig och låt oss som vill ha en iPad MED iOS vara lyckliga.
Vill vi ha något annat så köper vi det.

Surface behandlar dessvärre sina användare med samma fientliga attityd som iPad.
Därför rekommenderar jag ingen av dem.

Håll er on-topic, tack, "Microsoft ger $200 i inbyte för iPads".
Vill någon diskutera något annat, skapa en ny tråd, x vs. y som ett exempel.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-13 23:03

Hårdvaran på en Surface är helt ok men felet är att det är Windows 8 så det ska mycket mer än 200$ för att jag skulle byta

Ursprungligen av maskh:

På i princip allt?

Det går att rada upp bland annat dessa nackdelar med iPad

  • Brist på riktig och bekväm multitasking

  • Brist på tillgängligt filhanteringssystem

  • Ingen mailklient som kan bifoga flera och fler filtyper än bilder i ett och samma mail

  • Dålig kommuniceringsmöjligheter mellan appar

  • Inget Office-paket som fullt ut hanterar Word, Excel, Exchange och annat

Surface klarar av ovanstående. Och det är saker som man rimligen kan förvänta sig att en riktig tablet ska klara av att utföra. Tyvärr så tycker ju Apple att sådant har inte användarna något behov av... så tråkigt.

Vad är det då som du väntar på att surface ska förbättra?

edit: förtydligande: du skrev i första inlägget att "Själv väntar jag bara på att få ökat stöd för viktiga saker innan jag köper en Surface."
Jag är bara nyfiken på vad som saknas nu.

edit2: BTW så är det inte Apple som stoppar Officepaketet för IOS - det är Microsoft som inte gör något Officepaket för IOS.

Senast redigerat 2013-09-14 08:36
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-09-14 08:13
Ursprungligen av maskh:

På i princip allt?

Det går att rada upp bland annat dessa nackdelar med iPad

  • Brist på riktig och bekväm multitasking

  • Brist på tillgängligt filhanteringssystem

  • Ingen mailklient som kan bifoga flera och fler filtyper än bilder i ett och samma mail

  • Dålig kommuniceringsmöjligheter mellan appar

  • Inget Office-paket som fullt ut hanterar Word, Excel, Exchange och annat

Surface klarar av ovanstående. Och det är saker som man rimligen kan förvänta sig att en riktig tablet ska klara av att utföra. Tyvärr så tycker ju Apple att sådant har inte användarna något behov av... så tråkigt.

Låter som det är en MacBook Air du skall ha.

Ursprungligen av keptang:

Håll er on-topic, tack, "Microsoft ger $200 i inbyte för iPads".
Vill någon diskutera något annat, skapa en ny tråd, x vs. y som ett exempel.

Fråga om klargörande: Det finns iofs två vs-spår i denna tråd. En något mer rabiat och en lite mer utforskande. Det är förhoppningsvis ok att diskutera kring skillnader mellan just Surface och Ipad eftersom detta faktiskt är en sådan tråd. Det är svårt att diskutera fördelar/nackdelar/attraktionskraft kring Microsofts erbjudande utan att komma in på detaljer/skillnader mellan de två produkterna.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad är det då som du väntar på att surface ska förbättra?
edit: förtydligande: du skrev i första inlägget att "Själv väntar jag bara på att få ökat stöd för viktiga saker innan jag köper en Surface."
Jag är bara nyfiken på vad som saknas nu
edit2: BTW så är det inte Apple som stoppar Officepaketet för IOS - det är Microsoft som inte gör något Officepaket för IOS.

Finns en del som behöver komma till Modern UI. Använder man classic desktop hela tiden så är det nog ingenting som saknas.

Ursprungligen av onnyt:

Låter som det är en MacBook Air du skall ha.

Jo, är Apple skiter i användarnas olika behov på en tablet så är det så klart en Macbook Air som man ska ha.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2013-09-14 11:17

Så deras målgrupp med denna deal är folk som är missnöjda med sin iPad (haha) och byta in den mot $200 om man istället köper en Surface? (HAHA!)

Lycka till Microsoft.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-14 11:18
Ursprungligen av maskh:

Finns en del som behöver komma till Modern UI. Använder man classic desktop hela tiden så är det nog ingenting som saknas.

Jo, är Apple skiter i användarnas olika behov på en tablet så är det så klart en Macbook Air som man ska ha.

Om jag behöver en skruvmejsel så går jag inte och köper mig en stjärnskruvmejsel.

När ska folk fatta att en surfplatta är en surfplatta och en dator en dator??
Jag har inte köpt en iPad i syfte att ersätta min MBP utan som ett komplement till min vardag.
Det är självklart att Apple inte vill att en iPad ska ersätta användningsområdet för en bärbar.
Vilket företag är så korkade att man konkurrerar ut sig själva?

maskh du har säkert varit med så länge att du VET att Apple går sin egen väg.
Dom har nu skapat detta produktsegment som säljer i MILJONER och du anser att dom gör fel?
Vill du att vi ska uppfatta dig som dum eller är det ett misstag?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-14 23:48
Ursprungligen av John A:

För att den är cripplad till att bara köra iOS och iOS tillåter inte sina användare att leva i frihet, där frihet avser vad som brukar kallas för software freedom.

Här trodde jag att du kunde svara något annat än att upprepa ditt gamla mantra.
My mistake!

Ursprungligen av maskh:

På i princip allt?

Det går att rada upp bland annat dessa nackdelar med iPad

  • Brist på riktig och bekväm multitasking

  • Brist på tillgängligt filhanteringssystem

  • Ingen mailklient som kan bifoga flera och fler filtyper än bilder i ett och samma mail

  • Dålig kommuniceringsmöjligheter mellan appar

  • Inget Office-paket som fullt ut hanterar Word, Excel, Exchange och annat

Surface klarar av ovanstående. Och det är saker som man rimligen kan förvänta sig att en riktig tablet ska klara av att utföra. Tyvärr så tycker ju Apple att sådant har inte användarna något behov av... så tråkigt.

Jag antar att du menar en Pro och inte den totalt misslyckade RT?

För övrigt beror det väl på hur man använder en tablet. Om du försöker få den att likna en windowsdator så kan jag förstå att du behöver ett filsystem.
Jag kan dock utföra alla de saker du listar utmärkt på en iPad.

Ursprungligen av zappee:

Här trodde jag att du kunde svara något annat än att upprepa ditt gamla mantra.
My mistake!

Varför skulle jag ha ändrat åsikt? Apple har ju inte slutat med sina övergrepp på användarna.

Ursprungligen av zappee:

Jag kan dock utföra alla de saker du listar utmärkt på en iPad.

iOS har inte riktig multitasking, den har kvasi-multitasking för vissa utvalda användningsområden. Filsystemet finns men är helt otillgängligt för användarna. Mailklienten har begränsningar i att skicka bilagor. Support för IPC är ytterst bristfällig.

Hur menar du att du ändå kan utföra allt detta på en iPad?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-15 18:32
Ursprungligen av John A:

Varför skulle jag ha ändrat åsikt? Apple har ju inte slutat med sina övergrepp på användarna.

Jag förstår inte vad din agenda egentligen är men det börjar likna mer och mer åt troll hållet.
Du tjatar och tjatar om samma sak hela tiden men tydligen inte har förståndet att sprida din åsikt här kommer inte ändra något.
Bara för att du kanske lyckas övertyga någon om dina åsikter hur ska det få Apple att ändra sin strategi?
Är det inte bättre att du sätter dig ner och börjar skriva mail till personer som verkligen kan påverka.
Just ja din åsikt spelar ingen roll för Apple så med andra ord är du bara här för att röra upp känslor dvs ett troll.

Sen ska du nog ta och titta upp betydelsen på ordet övergrepp för inget av det Apple gör mot oss stämmer överens.

Ursprungligen av John A:

Varför skulle jag ha ändrat åsikt? Apple har ju inte slutat med sina övergrepp på användarna.

iOS har inte riktig multitasking, den har kvasi-multitasking för vissa utvalda användningsområden. Filsystemet finns men är helt otillgängligt för användarna. Mailklienten har begränsningar i att skicka bilagor. Support för IPC är ytterst bristfällig.

Hur menar du att du ändå kan utföra allt detta på en iPad?

IOS har väldigt bra stöd för handikappade så det så...

(IPC=International Paralympic Committee)

Filsystemet är inte helt otillgängligt för användarna - det är dolt, vilket är något annat än otillgängligt - jag kan accessa innehåll och "filer" via appar så det är inte otillgängligt.

Samma sak med "riktig multi-tasking". IOS har multitasking - och jag kan göra olika saker samtidigt - vad är det för "kvasi" i detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-15 19:32

Och det finns fler mailklienter till iOS än den inbyggda, så filöverföring via mail går också.

Ursprungligen av BlackSmp:

Filsystemet är inte helt otillgängligt för användarna - det är dolt, vilket är något annat än otillgängligt - jag kan accessa innehåll och "filer" via appar så det är inte otillgängligt.

Valet av ord var kanske inte helt optimalt. Grundproblemet är att du inte kan komma åt filerna på något gemensamt tillvägagångssätt. Att varje program sedan kan läsa och skriva i sin avskilda filyta är naturligtvis sant, men det ställer ändå till det om man som användare vill kunna komma åt hela filsystemet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Samma sak med "riktig multi-tasking". IOS har multitasking - och jag kan göra olika saker samtidigt - vad är det för "kvasi" i detta?

När du byter från ett program till ett annat så skickar iOS en signal till det föregående programmet om att användaren har lämnat det. Det får därefter en kort tidsperiod på sig att spara det tillstånd programmet var i, sedan stängs det automatiskt. Vissa undantag finns, exempelvis kan program som spelar upp ljud få göra detta i bakgrunden.

Detta är inte på något sätt riktig multitasking. I riktig multitasking fortsätter processerna att köra parallelt med varandra oavsett vilken av dem som är i fokus.

Ursprungligen av kenjon:

Och det finns fler mailklienter till iOS än den inbyggda, så filöverföring via mail går också.

Kan dessa andra mailklienter komma åt filer som är sparade av andra program? Om inte så är det en ganska stor begränsning om du vill kunna bifoga och skicka generella filer som du har.

Ursprungligen av John A:

Valet av ord var kanske inte helt optimalt. Grundproblemet är att du inte kan komma åt filerna på något gemensamt tillvägagångssätt. Att varje program sedan kan läsa och skriva i sin avskilda filyta är naturligtvis sant, men det ställer ändå till det om man som användare vill kunna komma åt hela filsystemet.

När du byter från ett program till ett annat så skickar iOS en signal till det föregående programmet om att användaren har lämnat det. Det får därefter en kort tidsperiod på sig att spara det tillstånd programmet var i, sedan stängs det automatiskt. Vissa undantag finns, exempelvis kan program som spelar upp ljud få göra detta i bakgrunden.

Detta är inte på något sätt riktig multitasking. I riktig multitasking fortsätter processerna att köra parallelt med varandra oavsett vilken av dem som är i fokus.

Det är tillräckligt riktigt för den stora majoriteten av användare där ute.

Bevaka tråden