Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Import av filmer från iPhone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ansluter iphonen till macen kommer det inte upp någon importruta eller annan möjlighet att importera filmerna till iMovie.
Har iMovie 09 (8.0.6). Det har fungerat tidigare.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-17 12:07

Dyker telefonen upp i iTunes, iPhoto, Bildinsamling?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-17 12:08

I iMovie´11 väljer man menyn Arikiv > Importera från kamera. Finns inte det i iMovie´09 ?

Iphoto fungerar automatiskt så bilderna är inget problem. Problemet är filmerna. Jag försökte uppdatera IMovie, en uppdatering som bland annat ska fixa att vissa kameror inte automatiskt ansluts, men min Macbook är för gammal för den uppdateringen.
När jag väljer "importera från kamera" ser jag bara min egen nuna framför datorns kamera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-17 16:24
Ursprungligen av Lennarthak:

När jag väljer "importera från kamera" ser jag bara min egen nuna framför datorns kamera.

Du kan välja vilken kamera du vill importera från i meny nere till vänster. Det kan ta ett tag innan telefonens filmer dyker upp då iMovie vill göra förhandsbilder först. (Men detta är alltså iMovie´11)
Följer inte filmerna med också till iPhoto? Då borde du ju få kunna få in filmerna till iMovie den vägen

Tack för era inlägg. Iphonen dyker inte upp iMovie, bara i iPhoto. Det finns inte någon annan kamera att välja på än datorns kamera. Jag har löst det genom att kopiera över filmerna från iPhoto.

1
Bevaka tråden