Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightroom-katalog från PC till MAC

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Tidigare körde jag Lightroom 2.? i Windows. Bildfilerna ligger på en extern hårddisk.
Nu kör jag Mac OS med Lightroom 4 och lagrar foton på min lokala hårddisk.

Hur gör jag för att importera katalogen med mina gamla bilder så att den blir en del av min nya katalog, men låter DNG-bilderna fortsatt ligga på den externa hårddisken? Jag vill alltså bara få in databasen med sökvägar och framkallningsinställningar.

När jag söker hittar jag bara hur man flyttar en katalog till en annan datorn, inte hur man gör den till en del av den nya.

Tacksam för er hjälp!

Den här guiden kanske hjälper dig:
http://splatphoto.com/move-lightroom-pc-windo...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-30 01:53
Ursprungligen av petter-a:

Hej!
Tidigare körde jag Lightroom 2.? i Windows. Bildfilerna ligger på en extern hårddisk.
Nu kör jag Mac OS med Lightroom 4 och lagrar foton på min lokala hårddisk.

Hur gör jag för att importera katalogen med mina gamla bilder så att den blir en del av min nya katalog, men låter DNG-bilderna fortsatt ligga på den externa hårddisken? Jag vill alltså bara få in databasen med sökvägar och framkallningsinställningar.

När jag söker hittar jag bara hur man flyttar en katalog till en annan datorn, inte hur man gör den till en del av den nya.

Tacksam för er hjälp!

Hej, ta en titt på den här filmen.
I korta drag ska du öppna din nya katalog och importera katalogen in i den.
Den externa hårddisken, ligger bilderna på en hårddisk formaterad som NTFS? Blir det inte problem då?

Ursprungligen av reboot81:

Hej, ta en titt på den här filmen.
I korta drag ska du öppna din nya katalog och importera katalogen in i den.
Den externa hårddisken, ligger bilderna på en hårddisk formaterad som NTFS? Blir det inte problem då?

Precis vad jag behövde. Tack! Hårddisken är FAT32.

1
Bevaka tråden