Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Imessage i IOS 7

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Flera användare rapporterar om problem med Imessage efter uppdateringen till IOS 7. Meddelanden kan varken skickas eller tas emot.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-01 10:08
Ursprungligen av Redaktionen:

Flera användare rapporterar om problem med Imessage efter uppdateringen till IOS 7. Meddelanden kan varken skickas eller tas emot.

Läs hela artikeln här

Krångla inte till det onödigt mycket. Räcker ju att starta om telefonen.

Ursprungligen av heek:

Krångla inte till det onödigt mycket. Räcker ju att starta om telefonen.

Fungerade inte för mig personligen, men nollställningen gjorde tricket så man får väl prova sig fram. Att nollställa just nätverksinställningar är ju trots allt en ganska mild åtgärd, om man nu inte härjar runt bland flera olika wifi-nät. För min del rör det sig om 2 lösenord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-01 11:00
Ursprungligen av heek:

Krångla inte till det onödigt mycket. Räcker ju att starta om telefonen.

Starta om telefonen fungerade för mig tidigare men inte igår kväll. Då började iMessages strula som tusan. Risigt att Apple har en sådan skakig tjänst, hur jäkla svårt ska det vara?

Jag har testat ovan så får vi se om saker fungerar idag…

Ursprungligen av Redaktionen:

Flera användare rapporterar om problem med Imessage efter uppdateringen till IOS 7. Meddelanden kan varken skickas eller tas emot.

Läs hela artikeln här

För mig fungerar tjänsten utmärkt på min Mac Mini och MacBook Pro. Däremot blev jag tvungen att starta om både min iPhone 5 och iPad 4 för att iMessage skulle kunna sändas. Ett iOS-problem efter installation av iOS7 med andra ord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-01 12:22
Ursprungligen av heek:

Krångla inte till det onödigt mycket. Räcker ju att starta om telefonen.

Som dom andra sagt, det hjälpte bara temporärt för mig. Ska se om den här metoden hjälper mer permanent.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-10-01 12:24

Startade om luren och då funkade det att skicka iväg de meddelanden som "fastnat".
Men det går inte att skicka nya meddelanden, dessa går iväg som SMS.
Får väl ta och pröva att nollställa...

Ursprungligen av heek:

Krångla inte till det onödigt mycket. Räcker ju att starta om telefonen.

Det finns flera rapporter om att problemet återkommer då. Men de har väl fel, om du säger det så måste det ju vara sant antar jag.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-10-01 13:20

Nollställde WiFi enligt tipset och nu verkar det funka.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-01 15:12

Jag tror det var lite skakigt hos Apple iMessage-tjänst igår. Nu funkar det, helt utan åtgärd.

Ursprungligen av Redaktionen:

Flera användare rapporterar om problem med Imessage efter uppdateringen till IOS 7. Meddelanden kan varken skickas eller tas emot.

Läs hela artikeln här

Jag och även min fru har haft problem med iMessage både igår och idag... det går att skicka som SMS men om man inte väljer det så fastnar de och skickas inte iväg... ska jag nollställa nätverksinställningarna eller inte?

Ursprungligen av nolenjohan:

Jag och även min fru har haft problem med iMessage både igår och idag... det går att skicka som SMS men om man inte väljer det så fastnar de och skickas inte iväg... ska jag nollställa nätverksinställningarna eller inte?

Jag tror inte det. Det är troligen (misstänker jag) någon form av serverproblem hos Apple. I mitt fall så blev det bättre med en vanlig omstart av telefonen.

Har haft stora problem senaste dagarna med detta
sjukt frustrerade när ett SMS inte gått iväg som man trott, och inte heller få något felmeddelande
inte förens en om start av telefonen iaf så säger den till att det inte har gått att skicka =(

Jag saknar dessutom en eller fler SMS konversationer
någon annan som märkt detta, eller har jag rensat på måfå under helgens rus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-01 23:24
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte det. Det är troligen (misstänker jag) någon form av serverproblem hos Apple. I mitt fall så blev det bättre med en vanlig omstart av telefonen.

Nätverks reset löste mitt problem. Omstart gjorde inte det.

Det kan också vara en slump att det löste sig (Apple fixade något server-side).

Jag gjorde nätverks-reset samt klickade i att det ska skickas som vanligt SMS om iMessage inte är tillgängligt.... so far so good...

1
Bevaka tråden