Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man när man glömt lösen ordet på en macmini

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-10-04 17:14

Jag har en mac mini som jag glömt lösen ordet på för att logga in nya program och att uppdatera den det är en mini med dual intel.
Anledningen till att jag glömt lösen ordet är att jag inte använt den på ett tag har någon något tips.
Janne56

Vilken version av OSX kör du?

Här har du info om hur du resettar/byter lösen på Lion eller Mountain Lion:
http://support.apple.com/kb/HT1274

Har du en äldre version - Googla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-05 01:22

Det dokumentet länkar till hur du återställer lösenord med en installations-DVD på OSX 10.6 eller äldre alternativt med ett Apple-ID på MacOS 10.7 eller nyare om du aktiverat den funktionen.

Men om du inte har ett Apple-id aktiverat på 10.7 eller nyare kan du även nollställa lösenordet genom att starta från Återställningspartitionen, men alternativet är lite mer dolt än tidigare.
Starta macen med alt-tangenten nedtryckt och välj Återställning/Recovery-partitionen som startskiva. Öppna programmet Terminal (tror det finns under en meny som heter verktygprogram då)
Skriv in "resetpassword" utan apostrofer och tryck retur. Då öppnar ett program där man kan välja vilket användarlösenord man vill ändra, även för admin-konto.

Senast redigerat 2013-10-05 01:37
1
Bevaka tråden