Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Original till förpackning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag sitter med en förpackning som jag har i illustrator gjort grafiken till. (kartong), Jag har byggt upp den efter stansritningen som jag fick av tryckeriet och allt ser bra ut. Av tyckeriet fick jag besked om att alla bilder skulle vara i rgb för att deras repro skall kunna anpassa bilderna till deras profil. Min fråga är hur jag skall leverera materialet till dom.
- som illustrator PDF eller illustrator fil??
-Skall stanritningen vara med i filen?
- Annat jag bör tänka på?
Det är lite panik efter som jag reser iväg i kväll och är borta några dagar. Tyvärr kan jag inte komma i kontakt med tryckeriet.
Tacksam för hjälp med denna fråga.

Har förstått att stansfilen skall ligga med i ett separat lager som övertryck, då är bara frågan i vilket format man skall leverera materialet

Ursprungligen av Kottemannen:

Har förstått att stansfilen skall ligga med i ett separat lager som övertryck, då är bara frågan i vilket format man skall leverera materialet

Om det är brådis och du inte kan få svar på dina frågor så leverera i båda formaten.

Skicka för säkerhets skull med typsnitten till Illustratorfilen. Eller gör helt enkelt om texten till banor.

Tack för Era tips. Har för mig att det skall gå att packa hela Illustratordokumentet fr.o.m CS 6, för att säkerställa att både bilder och alla fonter följer med, Har sökt men hittar bara att adobe säger att det skall ligga under Arkiv->packa men jag hittar inget där. I indesign finns det och det använder jag flitigt, någon som vet?

Save as -> Illustrator-format. I nästa dialogruta kan man välja Include Linked Files.

1
Bevaka tråden