Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Direktsändning av kvällens presskonferens

Tråden skapades och har fått 230 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fanken också. Ser nu när jag skulle uppdatera min gamla MBP Mid-2010 att dess batteri gått vidare till dess förfäders jaktmarker. Får bli en tripp till doktor mStore med den imorgon.

Hoppas att releaese versionen av Mavericks tar bort dessa Finder GUI låsningar jag upplever när jag har dubbla skärmar.
Blir att installera om hela datorn imorgon. Sjukt irriterande att behöva vänta 20-30 sek när jag går in eller ur Finder.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-22 21:16

Lite väl saftigt påslag tycker jag. Hade tänkt mig en mini med retina men sicket pris!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-22 21:18

2 timmar kvar på maverick

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-22 21:19
Ursprungligen av Capeman:

BRA fixar i iOS 7.0.3! iCloud keychain, iMessage-fixar, Wikipedia- och web-sök tillbaka i Spotlight, accelerometer-fixar etc.

Det har fortfarande inte dykt upp i min lur...vad har du för specialare?

Ursprungligen av keptang:

1200 spänn för ett 3G/4G-chip, huga.

Sant men känns som ett måste för mig iallafall

Ursprungligen av memnon:

Sant men känns som ett måste för mig iallafall

Håller med, men ett saftigt pris för det chippet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 21:25

Sakta men säkert verkar 10.9 laddas ner nu…

Ursprungligen av Redaktionen:

UPPDATERAD. Kvällens presskonferens där Apple väntas visa upp nya Ipad- och Mac-modeller kommer att sändas direkt i Apple TV och via webben. Presskonferensen börjar 19.00 svensk tid.

Läs hela artikeln här

om det bara är jag som märkt så kan jag dela med mig av att folk kan gå via apple.se o trycka på mavericks där så kan man börja tanka. 5,29 GB...

Ursprungligen av Erik.dv:

MacPro:n är väldigt vanlig bland musiker. De tog även upp en musiken som ett exempel. Man betalar alltså ganska mycket för en massa kraft man inte kan nyttja, potentiellt.

Det beror dock på hur man använder programmen. Min 3.4 i5 orkar inte med ca 40 tracks med ca 4 "add-ons" på varje. "Överproducerar" man så kommer nog kraften väl till pass

Ursprungligen av Capeman:

BRA fixar i iOS 7.0.3! iCloud keychain, iMessage-fixar, Wikipedia- och web-sök tillbaka i Spotlight, accelerometer-fixar etc.

Hur är det med lagg på vissa ställen? det verkar finnas några optimeringsställen kvar då det laggar iPad 3 och 4.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-22 21:29

Någon som vet något om programvara som slutar fungera efter uppgradering till Mavericks? Är jäkligt sugen på att installera men inte till vilket pris som helst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-22 21:29

Det går så snabbt i denna tråden så jag tar mig friheten att bolla frågan igen :

Citat:

Frågan är, kan man räkna med att de appar man har kommer fungera som vanligt under Mavericks? Eller man ska hålla in hästarna lite?

Jag tänker främst på Lightroom 5 (5.2)...

Edit : Fler än jag som hade samma funderingar, tydligen

Ursprungligen av onnyt:

Någon som vet något om programvara som slutar fungera efter uppgradering till Mavericks? Är jäkligt sugen på att installera men inte till vilket pris som helst.

Har inte märkt några problem alls, har kört sen GM släpptes.

Nu hoppas jag bara att telenor uppgraderar mitt iPad abonnemang till 4G men den risken är väl liten...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-22 21:31
Ursprungligen av cubeis:

3495 kr med retina skärm

Hmmmmm.... keptang

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-22 21:31

Väljer man den dyrare 15" modellen och konfigurerar om den kan man få en riktigt trevlig dator.

2880 x 1800 högkvalitativ skärm, 2.6GHz quad-core Intel Core i7 (Turbo Boost upp till 3.8GHz), 16GB 1600MHz DDR3L, Iris Pro och NVIDIA GeForce GT 750M med 2GB GDDR5, 1TB PCI express SSD, 802.11ac trådlöst nätverk, Thunderbolt 2 och riktigt grym batteritid. Detta i ett snyggt och kompakt chassi. Kan inte bli mycket bättre om man inte vill tumma på storlek och batteritid. Men smakar det så kostar det det. Nöjer man sig med 512GB SSD blir det dock någorlunda överkomligt.

Nu har Mavericks släppts

Ursprungligen av onnyt:

Lite väl saftigt påslag tycker jag. Hade tänkt mig en mini med retina men sicket pris!

Kan jag med tycka..jag är ju väldigt sugen nu med när den har retina. Hade vart skoj att se hur mycket Retina gör för Mini.

Ursprungligen av zinned:

Det går så snabbt i denna tråden så jag tar mig friheten att bolla frågan igen :

Jag tänker främst på Lightroom 5 (5.2)...

Edit : Fler än jag som hade samma funderingar, tydligen

Du har ju redan fått ett svar, men jag kan fylla i med att jag installerade Mavericks GM på en MBPr och en Mac Pro 6-core med två skärmar och det har inte varit något problem. Drog bara in det rakt upp och ner över det gamla.

Seamless.

Ursprungligen av memnon:

Nu hoppas jag bara att telenor uppgraderar mitt iPad abonnemang till 4G men den risken är väl liten...

Det får du beställa. Fick fimpa mitt gamla abb med äkta obegränsad surf till deras nya variant med 10 GB per månad.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-22 21:39
Ursprungligen av keptang:

Har inte märkt några problem alls, har kört sen GM släpptes.

Jag har en del pluggar till Aperture och det är främst dem jag tänker på. Utvecklarna brukar vara jäkligt sega med med uppdateringar plus att de även brukar kosta en rejäl slant. Color Efex Pro 4 är pluggen jag mest använder och på deras hemsida står det inget om att den senaste versionen är kompatibel med Mavericks.

Kopplar man in iPhonen till iTunes via datorn så finns 7.0.3 tillgänligt att uppdatera!

För er som inte får upp 7.0.3, gör en hard reset. Det brukar hjälpa.

Fick in 7.0.3 på alla mina iOS-enheter via OTA för en halvtimme sen.

Ursprungligen av pmarriott:

Det får du beställa. Fick fimpa mitt gamla abb med äkta obegränsad surf till deras nya variant med 10 GB per månad.

hmm känns sådär att gå från obegränsad surf till max 8Gb samt att priset höjs med 100 spänn blir nog att kontrollera hur det ser ut hos dom andra operatörerna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-22 22:07

Gällande iPad Air vs iPad mini...

Nu är det alltså samma prestanda på dessa två enheter, inget alls som skiljer förutom skärmytan, om jag inte har missat något?

Ursprungligen av zinned:

Gällande iPad Air vs iPad mini...

Nu är det alltså samma prestanda på dessa två enheter, inget alls som skiljer förutom skärmytan, om jag inte har missat något?

Precis.
Vs. iPad mini retina då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-22 22:13
Ursprungligen av keptang:

Precis.
Vs. iPad mini retina då.

Jo så klart

Damn, jag vet inte riktigt om jag verkligen behöver de där 1,8" extra yta...dessutom är det u som vanligt med skärmar, samma upplösning på en mindre skärm upplevs som "bättre".

Ursprungligen av zinned:

Jo så klart

Damn, jag vet inte riktigt om jag verkligen behöver de där 1,8" extra yta...dessutom är det u som vanligt med skärmar, samma upplösning på en mindre skärm upplevs som "bättre".

Har inte saknat dessa 1,8" som jag hade innan jag köpte minin för snart ett år sen.

Bevaka tråden