Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Indesign CS6 och CC på samma burk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 23:18

Hej!

Var tvungen att ladda ned Indesign CS6 för att kunna köra Mag+ då pluginen inte funkar till CC. Men - döm om min förvåning då programmet visserligen öppnas, men verktygslådan är borta och även alla panelerna… Någon som vet hur man löser detta problem?
Och nej - jag har inte tryckt på tab av misstag samt ja - jag har startat om datorn, återställt inställningarna och avinstallerat samt installerat på nytt. Men - fortfarande samma fel.

Så här ser det ut:

Det går f ö inte heller att byta verktyg med kortkommando. Och om jag försöker öppna inställningarna så kraschar Indesign. När programmet kraschat så kommer det upp en ruta som påstår att Indesign har "hittat en lösning för den senaste kraschen i Indesign". Dock så händer ingenting när jag klickar på länkarna…

Och här är dialogrutan:

Någon som känner igen problemet och vet hur det kan lösas?

Kolla med Adobe support? Deras chatt är riktigt bra tycker jag för att lösa problem snabbt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-22 23:35

Bra idé, det ska jag göra. Tänkte om detta möjligen var en känd bugg (eller feature som Adobe troligen skulle säga;-). Jag jobbar inte så ofta i Indesign numera och funderade på om någon kanske hade en enkel quick fix…

1
Bevaka tråden