• Medlem
  • 2013-10-24 22:33

På mitt jobb så var det extremt trögt att få en iPhone som jobbmobil, det tog mig sex år av tjat innan jag äntligen fick en förra året. Innan dess var det endast HTC som gällde, för "den var så mkt smartare och stabilare och mer för pengarna" än iFånen tyckte chefen. En kollega råkade stuka till sin HTC så den gick sönder. Eländet packades in i en lämplig kartong och skeppades iväg till en mobil-lagarfirma. Tiden gick och den kom inte tillbaka. En vecka, tio dagar... till slut dök den upp igen, vaktis kom med den utan kartongen, inlindad i en massa bubbelplast. Kollegan undrade. Jo då, posten hade förklarat att de hade haft problem med försvunna värdesaker på kontoret, och när vår vaktis hörde sig för om den försvunna mobilen hade de kollat på övervakningsfilmen från postsorteringskontoret. Där såg man hur brevbäraren kollade paket efter paket...stannade upp vid mobilpaketet, tittade på avsändaren "mobillagningsfirman" - aha, en mobil -, slet upp paketet, tittade på HTC-mobilen...och slängde den i papperskorgen! Chefen fick sedan höra att t o m tjuvarna har bättre förstånd...