Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Facebook 6.7 för iOS kraschar vid uppstart

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte igår att Facebook på min iPhone 5s inte går att starta. Efter någon sekund avslutas appen. Samma på min iPad Air. Läste på nätet att jag inte är ensam om detta. Som tur är hade jag kvar 6.6 i iTunes på datorn så jag fick stänga av automatiska uppdateringar.
Någon mer som drabbats? En bekant sa att med lite tålamod kunde man sparka igång 6.7 på hennes iPhone 4s, typ efter 30-40 krascher kunde man få den att hålla igång.

#nyhetstips (?)

Edit: Noterar att man just släppt en ny version, 6.7.1 med buggfixar. Denna går dock inte att ladda ner. "Facebook kunde inte hämtas" lyder meddelandet.

Jo, tror t o m 9to5mac skrev om det igår. Den nya fixen funkar, men jag fick bara ner den genom att ta bort gamla Facebook och dra ner appen igen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-09 10:52
Ursprungligen av Capeman:

Jo, tror t o m 9to5mac skrev om det igår. Den nya fixen funkar, men jag fick bara ner den genom att ta bort gamla Facebook och dra ner appen igen.

Precis man är tvungen att avinstallera den gamla först.

Edit: Upplever uppdateringen som en förbättring. Var det många bilder på newsfeed kunde det hacka lite men inte nu.

Ok. Då provar vi det.

Avinstallerade. Den nya hämtades. Efter avslutad installation efterfrågar App Store lösenord. Därefter snurrar ikonen i App Store som indikerar nedladdning tillbaka och samma meddelande kommer. "Facebook kunde inte hämtas just nu."

Edit: Med en omstart emellan gick det till slut.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-09 11:02
Ursprungligen av pmarriott:

Avinstallerade. Den nya hämtades. Efter avslutad installation efterfrågar App Store lösenord. Därefter snurrar ikonen i App Store som indikerar nedladdning tillbaka och samma meddelande kommer. "Facebook kunde inte hämtas just nu."

Jag tog bort FB,startade om iPad,installerade FB.

Gjorde samma sak utan omstart, men det funkade bra.

Nu verkar det inte gå att uppdatera appen alls. Jag avinstallerade, gjorde en omstart men lyckas inte ladda ner appen igen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-09 15:58
Ursprungligen av iTiger:

Nu verkar det inte gå att uppdatera appen alls. Jag avinstallerade, gjorde en omstart men lyckas inte ladda ner appen igen.

Väldigt konstigt fel för det är samma sak på min telefon men inte på frugans.

Min app funkar, men den där bedrövliga uppdateringen dyker upp ändå nu.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-09 16:56

Nej det gick inte att uppdatera utan jag fick lägga in den gamla versionen.
När jag försökte uppdatera med datorn kom det bara upp en varning och att bildmaterial till Facebook inte kunde laddas ner!!!

Hade problem i morse - men nu gick det bra att uppdatera både iPhone 5S och iPad Mini. Kan det inte ha varit så att servern var överbelastad av alla som har automatisk uppdatering ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-09 23:15
Ursprungligen av adress@mac:

Hade problem i morse - men nu gick det bra att uppdatera både iPhone 5S och iPad Mini. Kan det inte ha varit så att servern var överbelastad av alla som har automatisk uppdatering ?

Nej

Hade problem i morse men det försvann och nu fick jag version 6.7.1 och det fungerar perfekt.

Ursprungligen av grenhall:

Hade problem i morse men det försvann och nu fick jag version 6.7.1 och det fungerar perfekt.

Nu funkar det för mig med.

Haha Vilket ilandsproblem vi dras med! En app har problem ett dygn och så dras det igång en tråd om det... Lite komiskt.

1
Bevaka tråden