Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Coda 2 Support

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-11-09 11:38

Helt plötsligt slutade Coda 2 att starta, mig veterligen har jag inte installerat eller avinstallerat något när det inträffade. Men något med iCloud har det att göra. Vill nu bara delge vilken support jag fått från Panic Inc, vilket jag personligen tycker är oacceptabelt för ett relativt dyrt program.
Senaste svar jag fått är från 24 Oktober och lyder så här:

Citat:

Sorry we couldn't reach a solution. We're out of ideas at the moment; this likely has to do with larger issues with iCloud. Thanks for trying to help us figure this out.

Jag har övergått till Sublime Text och tänker inte gå tillbaka till Coda 2.
Vill nu bara klaga lite så här en lördag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-14 12:09

Finns det något fullgott alternativ till Codas sköna serverbrowsing i Sublime? Testade något ftp-plugin förra året men tyckte inte riktigt det kunde mäta sig. Det som håller en kvar trots att det börjar kännas ostabilare och ostabilare det här Coda... utvecklar i 9 fall av 10 mot server och inte localhost.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2013-11-15 11:59

Själv använder jag det här med Sublime Text: http://wbond.net/sublime_packages/sftp
Tycker det funkar bra och är värt sina 20 dollar.

Ser inte direkt vad som är oacceptabelt i svaret, under förutsättning att man har försökt att felsöka problemet. Om problemet visar sig bero på iCloud och Apple så är det inte ens säkert att de ens kan felsöka fullt ut. Det är ju fullt möjligt att problemet beror på fel i OS X, vilket är svårt att felsöka eftersom Apple håller stora delar av källkoden hemlig. Det enda du egentligen kan göra för att undvika liknande situationer är att installera en helt fri programvarustack där du har tillgång till alla komponenter ner på källkodsnivå.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2014-01-10 17:24
Ursprungligen av John A:

Ser inte direkt vad som är oacceptabelt i svaret, under förutsättning att man har försökt att felsöka problemet. Om problemet visar sig bero på iCloud och Apple så är det inte ens säkert att de ens kan felsöka fullt ut. Det är ju fullt möjligt att problemet beror på fel i OS X, vilket är svårt att felsöka eftersom Apple håller stora delar av källkoden hemlig. Det enda du egentligen kan göra för att undvika liknande situationer är att installera en helt fri programvarustack där du har tillgång till alla komponenter ner på källkodsnivå.

Jag får inga mer svar från Panic Inc. och bra så, ser ändå att det var bortkastade pengar för min del, vare sig de kan felsöka eller inte.

1
Bevaka tråden