Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bli av med påminnelse om push notiser

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I flera appar får jag denna "påminnelse". Vad vill den att jag ska göra och hur blir jag av med den?
Vill inte ha några push notiser alls.

Har aldrig sett liknande meddelande på min egna enheter men letade runt lite och det verkar som om det kan lösas genom att återställa nätverksinställningarna (alla trådlösa nätverk tillagda kommer att raderas). Annars ta en titt på apples guide eller barbarapappas guide här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-19 20:38

En vän hade samma bekymmer och en återställning var det enda som löste det.

Nollställning av nätverksinställningarna gjorde susen, tack.

Fått samma sk_t, först var det Skånetrafikens app, men den gav sig efter ett tag. Nu är det dba.dk-appen.
Problemet är bara att telefonen inte svarar alls på något annat är att trycka "OK" på fönstret som kommer upp och då händer det som det verkar ofrånkomliga. Fönstret kommer upp igen och insisterar på ett "OK".

Gör som jag, nollställ nätverksinställningarna, det har varit lugnt sedan.

Tyvärr Örjan, det var inte möjligt. Jag fick stänga av telefonen och starta om den. Det dök upp nya Cloud-villkor att godkänna och lite av vart, men sedan kunde jag börja använda telefonen igen. Hittade en lång tråd (7 sidor) med alla möjliga varianter och botemedel denna typ av problem. Jag kunde dock inte göra något annat än klicka på OK och få upp samma skylt och klicka på OK igen osv osv så länge telefonen var på, det gick inte att komma ur appen. Hoppas det inte återkommer. Förstår inte heller varför push-funktionen blir påslagen när en uppgradering skett. Det är ju en gammal sorts ofog som en trodde hörde till förr i tiden. Jag vill inte ha vare sig knappar eller push.

1
Bevaka tråden