Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med fotobok!!!! (iphoto)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad menas med detta?
Jag håller förövrigt på med en fotobok.

"Din bok verkar innehålla bildramar som inte innehåller bilder på en eller flera sidor. Du måste ändra layouten på de sidorna eller placera in bilder i de ramarna innan du kan fortsätta med den här boken."

Ursprungligen av baratora:

Vad menas med detta?
Jag håller förövrigt på med en fotobok.

"Din bok verkar innehålla bildramar som inte innehåller bilder på en eller flera sidor. Du måste ändra layouten på de sidorna eller placera in bilder i de ramarna innan du kan fortsätta med den här boken."

Jag skulle säga att det betyder att du inte har lagt ut en bild i alla ramarna (dvs. platshållarna för bilderna) i boken. I iPhoto kan du välja hur många bilder du ska ha på varje sida (och även hur många sidor boken ska ha för den delen). Om du väljer att en viss sida ska ha t.ex. fyra bilder måste du lägga ut just fyra bilder på den sidan. Ingen bildram får vara tom. Vill du ha fler eller färre bilder ändrar du enkelt sidlayout.

Bläddra igenom ditt projekt så hittar du säkert var det saknas en bild. OBS, det kan vara en bakgrundsbild som saknas. Vissa sidlayouter har ju en stor bild som bakgrund till hela sidan och några mindre bilder "ovanpå" den.

1
Bevaka tråden