Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Exchange 2008 i Mail för OSX 10.9

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har äntligen fått tummen ur röven och köpt mig en Macbook Pro Retina!
Älskar verkligen allt med den än så länge bortsett från att Mail inte vill fungera mot jobbets Exchange 2008-server.

Så här ser det ut:
Jag fyller i alla uppgifter och allt är ok, den hämtar mail, kontakter osv. sen fortsätter den sync'a lite mera och så får jag problem.
Det dyker upp trianglar framför exchange-kontot och ingenting fungerar.

Felmeddelandet jag får är "Servern svarade med ett fel: Servern ”sites” kan inte nås via de förvalda portarna."

Kan tillägga att min iPhone 5 sync'ar mailen och allting klockrent.

Mycket tacksam för hjälp!

//Joshen

Ursprungligen av Joshen_ab:

Hej, har äntligen fått tummen ur röven och köpt mig en Macbook Pro Retina!
Älskar verkligen allt med den än så länge bortsett från att Mail inte vill fungera mot jobbets Exchange 2008-server.

Så här ser det ut:
Jag fyller i alla uppgifter och allt är ok, den hämtar mail, kontakter osv. sen fortsätter den sync'a lite mera och så får jag problem.
Det dyker upp trianglar framför exchange-kontot och ingenting fungerar.

Felmeddelandet jag får är "Servern svarade med ett fel: Servern ”sites” kan inte nås via de förvalda portarna."

Kan tillägga att min iPhone 5 sync'ar mailen och allting klockrent.

Mycket tacksam för hjälp!

//Joshen

Du kör med webmailen hoppas jag.
För vi kör visserligen Exchange 2010 här och det funkar hur bra som helst med Mail.app.
Vår Exchange är inställd så att den ställer in klieterna, jag behöver bara säga att jag ska ansluta mot webmail.företag.se så skre resten automagiskt. Kolla med era sys-admins för exchange.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du kör med webmailen hoppas jag.
För vi kör visserligen Exchange 2010 här och det funkar hur bra som helst med Mail.app.
Vår Exchange är inställd så att den ställer in klieterna, jag behöver bara säga att jag ska ansluta mot webmail.företag.se så skre resten automagiskt. Kolla med era sys-admins för exchange.

Jag kopplar upp mig mot "exchange.företaget.se", får hem mailen när jag skapar kontot men sen avbryter den sync'en efter någon sekund och så får jag error.

Uppdatering:
Provade att ansluta genom Outlook (Office 2011) och det fungerade klockrent.

1
Bevaka tråden