Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Layoutinspiration

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-12-18 14:25

Jag vet inte om det här är rätt forum för den här frågan, men jag vet inte vart jag annars ska vända mig.
Jag arbetar med magasin-layout och skulle vilja få lite ny skön inspiration.

Vi är en ganska tajt liten grupp människor som gör magasinet - där alla är med på nästan alla möten (layoutare, fotograf, redaktör osv) - så vi har goda möjligheter att påverka/prata oss samman med varandra. Framförallt jag, i rollen som layoutare, och fotograferna har stor nytta av att bolla tankar innan ett reportage ska göras.

Jag vill alltså få tips på sköna sidor där jag kan få inspiration till layout där man tänkt lite utanför boxen. Jag har googlat galet mycket, men jag tänker att det finns guldkorn som jag inte har hittat. Dom vill jag åt Både sidor som samlar layouter samt specifika layoutprojekt är intressanta. Även smarta/snygga/roliga/nytänkande fotouppställningar.

Vi är ett lokalt magasin där vi ur nya vinklar försöker lyfta vår stad - med klassiska teman som mode, krogliv, restauranger, shopping, evenemang, profiler, inredning, design och allt annat som förgyller livet. Jag vill inte göra det här till reklam - därför skriver jag inte namnet på vårt magasin

Tack på förhand!

Själv är jag "kompis" med A5 på facebook. Om man gillar den Schweiziska skola med Josef Müller Brockmann så är det en höjdare.

https://www.facebook.com/pages/A5/12671308183...

/m

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2013-12-18 18:13

Har du tittat på Pinterest? Där finns det en hel del, nästan för mycket, men har man en stund över och söker på lite olika sökord för magasin, layout, ads, osv, så går det att få fram en hel del bra!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-12-30 09:34
Ursprungligen av Tesa:

Har du tittat på Pinterest? Där finns det en hel del, nästan för mycket, men har man en stund över och söker på lite olika sökord för magasin, layout, ads, osv, så går det att få fram en hel del bra!

Ja, det är absolut en bra inspirationskälla. Spanar där ibland

1
Bevaka tråden