Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spräcktes glaset?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konstig fråga kanske men jag undrar vad jag gjort. Jag tog just telefonen ur sitt skydd för att kolla en grej o såg då att glaset på baksidan är knäckt rakt av strax under texten "iPhone".

När jag fick hem min begagnade iPhone4 i början av december var glaset på baksidan till synes helt. Jag började inte använda telefonen förrän jag fick mitt nuvarande skydd: Newertech Nuguard KX

Jag har inte tappat den men jag brukar ha den i framfickan på jeansen o att ta den ur sitt skydd kan vara lite knökigt.

Kan jag ha råkat bryta glaset på baksidan utan att jag märkt det eller måste det ha varit skadat innan?

Den funkar som den ska så det är iaf ingen kris på det viset...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-12-30 16:54

En fråga som du bara kommer få svar i form av spekulationer för ingen här förutom du vet mer vad som hänt

Jo iofs men det jag undrade var om det överhuvudtaget kan vara möjligt att bryta av glasbaksidan utan att framsidan påverkas o utan att det tidigare funnits en skada? Teoretiskt?

Gjort är gjort, hur det nu än gjordes, o i fortsättningen får nallen sitta kvar i sitt skydd. Jag söker nog mest ngn slags bekräftelse på att det kan ha varit en spricka sedan tidigare även om jag inte sett den. Det fanns ett glapp iaf, dvs baksidan fjädrade ut lite i ena hörnet

Kostar väl på mig en service så småningom

Kan ha varit spänningar i glaset, då är det väldigt känsligt och kan även spricka "av sig självt".

Ursprungligen av keptang:

Kan ha varit spänningar i glaset, då är det väldigt känsligt och kan även spricka "av sig självt".

"Gillar" svaret e-som det är en liten bekräftelse av min egen tankegång :). Känns lite bättre nu

Ursprungligen av Mymac4ever:

Konstig fråga kanske men jag undrar vad jag gjort. Jag tog just telefonen ur sitt skydd för att kolla en grej o såg då att glaset på baksidan är knäckt rakt av strax under texten "iPhone".

När jag fick hem min begagnade iPhone4 i början av december var glaset på baksidan till synes helt. Jag började inte använda telefonen förrän jag fick mitt nuvarande skydd: Newertech Nuguard KX

Jag har inte tappat den men jag brukar ha den i framfickan på jeansen o att ta den ur sitt skydd kan vara lite knökigt.

Kan jag ha råkat bryta glaset på baksidan utan att jag märkt det eller måste det ha varit skadat innan?

Den funkar som den ska så det är iaf ingen kris på det viset...

Kan det inte vara så att det blir spänningar när du tex ska ta på dig skorna o telefonen är i fickan?
Har ibland fått vinkla om min Samsunk i fickan för att det känns som den kan knäckas på hälften när jag böjer mig ner.
En tanke bara.

Kommer det ett litet gruskorn/sandkorn mellan telefonen och skyddet kan det resultera med en sprucken baksida.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-12-30 22:54

Har själv spräckt min baksida precis på samma ställe som du beskriver, genom att jag råkade ligga på den när jag somnade i soffan. Vaknade av vad jag tyckte lät som ett pistolskott, för att senare upptäcka sprickan.

Ursprungligen av Kajan:

Har själv spräckt min baksida precis på samma ställe som du beskriver, genom att jag råkade ligga på den när jag somnade i soffan. Vaknade av vad jag tyckte lät som ett pistolskott, för att senare upptäcka sprickan.

Vilken lycka att se att det är baksidan då.
Har tappat min iPhone några ggr.. En gång stack den iväg när jag tog upp den ur fickan.. Den gled efter asfalten som en hockeypuck som aldrig ville stanna.. Med skärmen nedåt såg jag sen när jag kom fram..
Känslan att vända på telefonen o se efter var inte kul. Men jäklar, inte en skråma!
Aja.. bara något jag kom att tänka på

Ursprungligen av Tjosansa:

Kan det inte vara så att det blir spänningar när du tex ska ta på dig skorna o telefonen är i fickan?
Har ibland fått vinkla om min Samsunk i fickan för att det känns som den kan knäckas på hälften när jag böjer mig ner.
En tanke bara.

Ingen aning men jag brukar ta på mig skorna först o stoppa ner telefon(i vänstra främre fickan) sedan. Jeansen är tighta nog ändå

Gruskorn mellan skal och baksida + tryck. 100%.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-12-31 09:00

Skulle tro att det knäckts då du haft den i fickan. Det där med spänningar i glaset ser jag mer som bortförklaringar.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2013-12-31 11:35

Måste vara en av årets roligaste trådar.

God fortsättning på er alla.

Ursprungligen av The Cat:

Måste vara en av årets roligaste trådar.

God fortsättning på er alla.

Trevligt att nån är road av min otur/okunskap/klantighet/...

God fortsättning

Vilken färg? Jag har svarta 4/4S glas hemma som du kan få för en hundring inkl. frakt och skruvmejsel.

Ursprungligen av grenhall:

Vilken färg? Jag har svarta 4/4S glas hemma som du kan få för en hundring inkl. frakt och skruvmejsel.

Svart 4s

Ursprungligen av Mymac4ever:

Svart 4s

Det är bara att höra av dig om du vill ha.

1
Bevaka tråden