Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

drivrutin saknas till Imovie 9

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag är lite ny på Mac.
har en ca 4 år gammal mac pro med Imovie 8 där vi tankar firewire signal från en JVC SR DVM-700 och det fungerar klockrent oavsett signalkälla och inställning.
Gjorde samma installation på en Imac med op. 10.6.8 och Imovie9 och där fungerar det bara om jag sätter i ett DV band och spelar, då hittar Imovie JVC enheten och det kan spelas in men inte annars.
Under maskinvara hittar jag JVC enheten under Firewire men den syns inte på Finder eller skrivbordet.

Kopplar in en ännu äldre Sony halv pro kamera med Firewire och då fungerar det direkt. samma där hittar Sony under firewire maskinvara men inte i Finder.
Mac supporten menar att JVC enheten är för gammal så Mac skrev inga drivrutiner för den till Imovie 9.

Är det nån här som vet om så kan vara fallet eller om det går att få tag på drivrutiner på något sätt, Jag funderar att inställer Imovie 8 och testa , nån som vet ett bättre alternativ?

mvh Robban

Finns din kamera med på listan över fungerande kameror?
http://help.apple.com/imovie/cameras/sv/index...

Hej!
Kruxet är att det inte är en kamera utan en 19" kombinationsenhet med HDD/DVD/DV in/uppspelare enbart. Den tar in/ut signaler i formaten Compocite Video, Y/C samt via Firewire. Enheten finns inte med heller för Imovie 8 men där fungerar det.

Stort tack för tipset

Testa om det fungerar med FCP X.

En smidig lösning torde vara att även installera iMovie 08 på iMacen, importera och sedan redigera i iMovie 09.

Men, tänk även på att vare sig 08, 09 eller 11 är optimala för att importera gamla DV-band då iMovie med flit "kastar" hälften av bildinformationen. För bästa resultat skall man importera med iMovie HD 06.

Börja med att läsa i den här tråden: http://www.99mac.se/forum/p/2151733 Inkluderar länk för att hämta hem 06 samt instruktioner hur man kan installera det.

1
Bevaka tråden