Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie-inställningarna borta?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Sitter och fipplar med mitt livs första försök att göra en "twinvideo", alltså ett videoklipp där det ser ut som att jag interagerar med mig själv. Det verkar väldigt enkelt och jag har förstått grejen, men mitt enda problem är att funktionen kräver att jag kryssat i Avancerade inställningar, och när jag försöker gå in på Inställningar så kommer bara en liten ruta upp med två alternativ:

1. Klipp: Använd långsam uppspelning automatiskt
2. Bio: Överför innehåll till iCloud automatiskt.

Ingenstans verkar den forna rutan med alternativ finnas. Det är fruktansvärt frustrerande. Jag provade till och med att hoppa tillbaka till förra versionen av iMovie och då kunde jag fixa mina inställningar utan problem (då krånglade klippen istället). Är det nåt jag missar?!

Ursprungligen av elefantra:

...hoppa tillbaka till förra versionen...

Du pratar om den "förra". Det är alltså två olika versioner inblandade i frågan. Det hade varit bra om du berättade vilka versioner vi pratar om?

Din version av OS X kan också vara intressant att veta.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du pratar om den "förra". Det är alltså två olika versioner inblandade i frågan. Det hade varit bra om du berättade vilka versioner vi pratar om?

Din version av OS X kan också vara intressant att veta.

Jisses. Sådär går det när man har bråttom, då glömmer man det grundläggande. Den "förra" versionen var 9.0.8, den jag har nu är 10.0.1.

OS X är 10.9.1!

En annan grej: Det här är min meny ovanför klippvisaren:

På tutorials jag sett har det funnits en extra symbol, längst till vänster. Det såg ut som lager-funktionen i Photoshop, hittar naturligtvis inte en bild på det nu när det behövs. Är det något fel på min version av iMovie helt enkelt, eller kan det vara en funktion som dyker upp när man väl fått kryssa i Avancerade inställningar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-09 16:34

Funktionen finns tydligen utan att man ändrar i inställningar numera.
Lägg till ett klipp ovanför i tidslinjen så kommer du få upp inställningsknapp för videoöverlägg längst till vänster
https://discussions.apple.com/message/2349066...
http://help.apple.com/imovie/mac/10.0/#mov159...

Samma problem

Ursprungligen av elefantra:

Hej! Sitter och fipplar med mitt livs första försök att göra en "twinvideo", alltså ett videoklipp där det ser ut som att jag interagerar med mig själv. Det verkar väldigt enkelt och jag har förstått grejen, men mitt enda problem är att funktionen kräver att jag kryssat i Avancerade inställningar, och när jag försöker gå in på Inställningar så kommer bara en liten ruta upp med två alternativ:

1. Klipp: Använd långsam uppspelning automatiskt
2. Bio: Överför innehåll till iCloud automatiskt.

Ingenstans verkar den forna rutan med alternativ finnas. Det är fruktansvärt frustrerande. Jag provade till och med att hoppa tillbaka till förra versionen av iMovie och då kunde jag fixa mina inställningar utan problem (då krånglade klippen istället). Är det nåt jag missar?!

Hej! Jag har exakt samma problem, blir galen... hur kommer jag åt inställningarna? Hittade du någon lösning?

MVH/ Tina

1
Bevaka tråden